Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Политиките за рекламно следене на Google са обект на жалба в ЕС

Рекламодатели и медии призовават блока да обуздае компанията

Политиките за рекламно следене на Google са обект на жалба в ЕС

Снимка: Bloomberg L.P.

Планираните промени в рекламното следене на Google са обект на жалба от рекламодатели и медии, които призовават Европейския съюз да овладее начина, по който гигантът в сферата на търсачките настройва своя уеб браузър, пише Bloomberg.

Движението за Отворена мрежа, което е отправило жалба, която по-рано предизвика разследване във Великобритания, иска доказателствата му да доведат до по-мащабно разследване от Европейската комисия на технологиите на Google.

То твърди, че решението на компанията да ограничи следенето чрез премахването на бисквитките на трети страни (част от по-мащабна кампания за неприкосновеност) ще ограничи възможността на членовете му да събира информация за онлайн потребителите, което помага за предлагането на по-ценни реклами.

Още по темата

Google се сблъсква с проблеми с антимонолните регулатори в Европа от повече от десетилетие. Нейните адвокати в момента се борят с рекордната глоба от 5 млрд. долара, наложена от ЕС. По-рано тази година блокът обяви, че ще разследва промените в неприкосновеността и как Google може да облагодетелства своите собствени технологии за реклама спрямо тези на конкурентите.

Новата жалба, заведена миналата седмица, призовава властите да наредят на Google да ги информира за бъдещи промени в браузъра. Това би отишло отвъд потенциалното споразумение, което Google предложи на британските власти, за да прекрати случая.

„Google се позиционира така, че да решава какви данни могат да бъдат споделени в мрежата и с кого“, посочва групата в имейл. „Подобна власт може да бъде обуздана само от регулаторите и заплашва отворената мрежа“.

Представители на Google не са отговорили веднага на запитването за коментар. По-рано компанията е споделяла, че иска да разработи „нови предложения, които да помогнат за една здрава, подкрепена от реклами мрежа без бисквитки на трети страни“.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Над 56 000 сертификата са свалени в България в петък