Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Повечето онлайн търговци на дребно губят пари, за да догонят Amazon

Макар че инвестират милиарди, по-голямата част от традиционните търговци все още не са намерили начин да печелят от онлайн поръчките

Повечето онлайн търговци на дребно губят пари, за да догонят Amazon

Снимка: Архив Ройтерс

Търговците на дребно с физически магазини стават все по-конкурентни онлайн, предлагайки по-кратки срокове за доставка и опция да вземеш направената в интернет поръчка от реален техен магазин. Има обаче един проблем, коментира CNBC.

Макар че инвестират милиарди долари, за да настигнат Amazon, по-голямата част от традиционните търговци на дребно все още не са намерили начин да печелят от онлайн поръчките.

Според нов доклад на JDA Software и PwC само 10% от 350 анкетирани глобални търговци на дребно изкарват пари, изпълнявайки онлайн поръчки. Те са засегнати от високите разходи за доставка, нарастващите нива на връщане на продукти и труда, който е нужен, за да се вземат стоките от рафтовете при опцията получаване от физически магазин.

JDA представя резултати само дни, след като Macy's предупреди, че маржовете ѝ ще се понижават всяко тримесечие тази фискална година заради по-високи разходи за доставка. Преди около месец Urban Outfitters и Target пък заявиха, че по-високото дигитално търсене е намалило маржовете им около коледните празници.

Още по темата

Резултатите от проучването подчертават деликатния баланс, при който търговците се опитват да задоволят нарастващите нужди на клиентите си, докато в същото време защитават маржовете си – нещо, което Wall Street призна, че Amazon може да направи. Причината отчасти е, че интернет гигантът може да компенсира разходите си за доставка чрез платформата си Web Services.

Търговците на дребно сега трябва да намерят баланса между ефективността и рентабилността при каналите на реализация, които предлагат, и удовлетвореността на клиентите“, казва Лий Джил, вицепрезидент на JDA по глобалната стратегия за търговия на дребно.

Ако потребителите срещнат проблем с доставката у дома или с прибирането на продукта от физически магазин, то това е изгубена продажба – и клиент, които търговците на дребно не могат да си позволяват в този силно конкурентен пазар“, каза той.

Докато търговците се опитват отново да станат рентабилни, 62% са заявили пред JDA, че планират да повишат минималната сума за поръчка, при която има безплатна доставка, през следващата година. Отделно от това 55% са казали, че ще увеличат минималната стойност на поръчката, изисквана за взимането ѝ от физически магазин.

Няколко главни изпълнителни директори смятат да намалят инвестициите си и в сфери, които все повече натежават върху печалбата им – най-вече доставката в рамките на същия ден.

Разбира се, не всички търговци ще направят подобна стъпка назад. Само през последния месец Wal-Mart понижи минималната стойност на поръчките за безплатна доставка от 50 на 35 долара. Amazon отговори, намалявайки прага за минимална поръчка от 49 до 35 долара за потребители, които не са абонирани за услугата ѝ Prime.

След представянето на финансовия отчет на Wal-Mart за четвъртото тримесечие във вторник главният изпълнителен директор Дъг МакМилън каза пред инвеститорите, че компанията вече отбелязва „добър ръст“ на дигиталните продажби след въвеждането на промяната.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Web
Стиглиц: Изкуственият интелект може да увеличи неравенството