IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите на JD нараснаха с 23% въпреки забавянето на потреблението в Китай

Компанията се бори и със засилващата се конкуренция от страна на социалните мрежи

14:28 | 10.03.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Втората по големина китайска компания за онлайн търговия JD.com отчете 23% ръст на приходите, след като успя да увеличи броя на потребителите си въпреки засилващата се конкуренция и забавянето на потреблението, пише Bloomberg.

Приходите от продажби са нараснали до 275,9 млрд. юана (43,6 млрд. долара) по време на тримесечието до края на декември, в сравнение със средната прогноза на анализаторите за 274,9 млрд. долара. Компанията отчете 5,2 млрд. юана нетна загуба спрямо прогноза за 80,5 млрд. юана загуба.

JD и по-големият конкурент Alibaba Group Holding усещат натиск от макроикономическите предизвикателства, както и от развитието на конкуренти като платформите на социалните мрежи. През февруари Alibaba отчете най-слабия си тримесечен растеж на приходите от листването си през 2014 г. През последните месеци JD е притисната и от факта, че Tencent Holdings обяви план да раздаде повечето от акциите си в JD.com като еднократен дивидент – изненадващо отстъпление на дългогодишен инвеститор.

Онлайн империята на милиардера Ричард Лиу беше един от малкото китайски интернет играчи, който избегна директен удар от кампанията на Пекин за обуздаване на технологичните гиганти в страната. В действителност JD.com спечели от случващото се, като добави нови брандове, а други се завърнаха в платформата ѝ, като Starbucks и Estee Lauder, след като китайските антимонополни регулатори глобиха Alibaba 2,8 млрд. долара и принудиха компанията да се откаже от някои от практиките си за ексклузивни условия за търговци.

Въпреки това пазарната капитализация на JD.com се сви с около 40% от върха от 167 млрд. долара миналата година до 97 млрд. долара. Цената на акциите ѝ нарасна с 1% по време на търговията в Хонконг в четвъртък, преди компанията да отчете финансовите си резултати.

Годишните активни потребители са се увеличили с 21% до 569,7 млн. през 2021 г., въпреки че това се оказа под очакванията за 577 млн.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:42 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още