Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Рекламната група WPP възобновява програмата си за обратно изкупуване на акции

Компанията очаква рекламният пазар да се представи добре през 2021 г.

Рекламната група WPP възобновява програмата си за обратно изкупуване на акции

Снимка: Pixabay

WPP, най-голямата рекламна група в света по приходи, ще поднови програмата си за обратно изкупуване на акции, като същевременно ще сви дълга си до най-ниското му ниво от 16 години, пише Financial Times.

Главният изпълнителен директор Марк Рийд коментира, че групата е постигнала „забележително устойчиво“ представяне, което ѝ е позволило да въведе отново дивидента си и да възобнови обратно изкупуване на акции, свързано с продажбата на бизнеса с данни Kantar през 2019 г.

„Преди две години нетният ни дълг беше 5 млрд. паунда. Сега имаме 700 млн. паунда. В началото на пандемията казахме, че компаниите, които ще се справят най-добре, ще са тези, които са най-устойчиви финансово“, посочва Рийд пред Financial Times.

WPP ще изкупи акции за 300 млн. паунда през следващите три месеца. Акциите на компанията повишиха стойността си с 1% по време на сутрешната търговия.

Още по темата

Въпреки че финансовото представяне надмина очакванията, анализаторите посочва неочаквано лошата валутна позиция, тъй като силата на паунда се очаква да повлияе чрез 5% понижение на органичните приходи за 2021 г.

Рийд повтори прогнозата си за 2021 г., посочвайки, че WPP очаква да се върне към положителния органичен растеж до второто тримесечие в рамките на „особено силния рекламен пазар“ през годината.

Въпреки новите блокади, наложени през декември, той твърди, че бизнесът „се е задържал доста добре“ и посочи, че очаква възраждане на телевизионната реклама във Великобритания през март и април.

„Не мога да кажа дали ще видим 40 до 50% увеличение на телевизионните разходи... свързано с приходите на WPP, но смятам, че с комбинация от фискални стимули в Америка и засилване на потребителското търсене, ще видим доста силен пазар през годината“, посочва той. „Но ще плащаме [за пандемията] в продължение на няколко години“.

През 2020 г. общите приходи са се свили със 7,3 на сто до 12 млрд. паунда. Печалбата преди данъци е спаднала с близо една четвърт до 1 млрд. паунда.

Нетният дълг от 700 млн. паунда е най-ниският от 2004 г. През 2020 г. WPP сви разходите си, като намали тези за пътувания с близо 60%, тези за имоти – с 5%, а тези за служители – със 7,9%. Общият брой на служителите е намален с над 6000 до малко под 100 хил. души.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Google спечели облачна сделка със SpaceX на Мъск