IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Scalefocus съкращава около 10% от служителите си*

Освободени са около 120 души, а компанията се надява преструктуриранети да ѝ помогне да запази около 800 свои сътрудници

15:44 | 10.06.20 г. 9
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Компанията </em></p>

Снимка: Компанията

Причинената от коронавируса криза очевидно удря и малко очакван бранш в България – информационните технологии. Едва преди няколко месеца – в началото на годината, българската технологична компания ScaleFocus обяви, че ще инвестира 45 млн. евро в откриването на развоен център в Северна Македония със задължение да създаде над 300 работни места в софтуерната индустрия през следващите пет години. С идването на кризата обаче явно плановете се променят, поне за българския офис.

Около 120 служители са съкратени през последните няколко седмици, като това е около 10% от общия брой служители на компанията. Мнозина от служителите са работили два месеца на половин работен ден и на половин заплата. На останалите на работа служители е предложено намаление на заплатите от 5%. Според източници на Investor.bg някои служители са научили за съкращенията си по имейла. От компанията отричат това.

От компанията потвърдиха официално информацията за съкращенията. "Налага се да се разделим с около 10% от екипа си, за да запазим около 800 човека. С толкова голям екип постигнахме ръст през 2019 г. и вярваме, че можем да запазим резултатите си и да продължим напред", коментират от фирмата за Investor.bg.

На вътрeшнофирмена виртуална среща със служителите си на 5-и юни главният изпълнителен директор на компанията Пламен Цеков е уверил, че фирмата се надява с мерките за икономии да се гарантира запазването на персонала. Цеков е пояснил, че компанията възнамерява да мине отново в етап на растеж, за да се чувства комфортно, научи Investor.bg от двама източника, пожелали анонимност.

"В края на 2019 г. отчетохме ръст от 63,8% и станахме най-голямата IT компания в България. Започнахме годината с план за същия ръст и в първото тримесечие го осъществихме въпреки изолацията в последните 2 седмици от март", казва Цеков пред Investor.bg.

"Само в последната година Scalefocus премина през няколко преструктурирания, което за компания с нашия размер е наистина огромно предизвикателство. Сега започваме наново. Но такова е времето - като партньор в процеса на дигитализация на огромни компании в цял свят би трябвало и ние да сме готови и да имаме опит в тази посока от първо лице. Най-голямата промяна в случая е, че преминаваме от компания за услуги към компания за готови и полуготови решения в сферата на електронната търговия, киберсигурността и други. Решенията са по средата между продукт и услуга. Вече сме много по-продуктово ориентирани и това налага различна бъдеща демография на екипа", казва в становището на софтуерната компания, изпратено до медията ни.

Компанията е актуализирала плановете си за инвестициите в Македония. "Имаме офис и наехме първите си служители там в началото на февруари и точно тогава започна изолацията. Продължаваме напред с тази инвестиция, но с актуализирани спрямо пазара планове за ръст. Преди две седмици станахме и член на Стопанската камара за информационни и комуникационни технологии (МАСИТ)", казва пред Investor.bg Пламен Цеков, главен изпълнителен директор на компанията.

Въпреки трудностите в момента от Scalefocus вярват, че "с новия по-гъвкав режим на работа отвсякъде можем да имаме ефективна организация на работата и човешкия капитал от почти всяка точка на света. Физическият офис за нас, в сегашния му вид, няма да има същата стойност от сега нататък. Фокусът ще е повече върху самите хора, техния талант и умения, без значение точно в кой град или село се намират – български или чуждестранни".

През второто фискално тримесечие IT компанията е започнала да усеща кризата, а данните за третото наложили ревизия на плановете ѝ. "В момента минималната цел е да запазим резултата от 2019 г. или да отбележим по-малък ръст. Въпреки препятствията смятаме, че кризата дава и много възможности, които ние ще използваме, за да адаптираме бизнес модела ни спрямо новата реалност", надява се Цеков.

Компанията стана известна и с разработването на приложението за противодействие на коронавируса Virusafe. То е било разработено от екип от около 25 специалиста за 3 седмици, а в момента се поддържа от под 10. То обаче постигна слаб успех - инсталирано е само около 50 000 пъти за устройства с Android.

*Коригирано в 17:30 във втория и четвъртия абзац с дела съкратени служители, както и проекта за Virusafe и начина, по който е извършен процесът по съкращаване - по мейл или лична среща.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:00 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 5 rate down comment 1
e4_d4_c4_Nf3
преди 3 години
Има криза и в ИТ сектора и за рецесията тепърва ще се чува все повече. Въпреки, че тук пристига най-неблагодарната и ниско платена работа - вече *** на вратата ни. До всички брокери на тавани и кокошарници в София и страната: Уважаеми, самозабравихте се с тези цени от 1500-3500+ м2 за "стилен" апартамент в "престижен" квартал! Това не е Швейцария, нито хората имат подобни заплати. Кое ни е Европейското: чиновници и административно обслужване, училища и детски градини, пътища и тротоари, паркове и спорни центрове, икономика и условия на труд, общество и право и т.н. и т.н.?!? Спрете да надувате балона, защото скоро няма да може нормален ИТ кадър да си купи панелка доживот.. и един ден балона ще се спука с трясък. А до единиците супер "умници" в сектора - спрете да дрънкате какви "невероятни" заплати и бонуси взимате, че така само хрантутите халюцинациите на мързеливци, болни мозъци и перачи на пари. Като спре кранчето, кой ще плаща вноските за "супер" колата и "имота" в Манастирките ливади, за силикона и морето на гаджето, за гъзарския ви телефон и прочие глезотии?!? Мнозина от нас се трудят от зори до пладне и едвам се оправят с все по-високите цени на живота тук, а какво да кажат останалите хора. А сигурност никаква няма за нищо. Благодаря за вниманието. https://***.investor.bg/analizi/113/a/cenite-na-jilishtata-v-sofiia-prodyljavat-da-rastat-makar-i-po-bavno-260040/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 19
nkavrakov1982
преди 3 години
Омръзна ни да слушаме за великата ИТ сфера и заплатите там.Крайно време беше.Крайно време.Да се сриват и те и да се заземяват.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 9 rate down comment 3
Един Българин
преди 3 години
Идеята за създаване на офис в Бургас беше прилична. Не е нормално всичко да е в София. Идеята за офис в Македония ... смея да кажа също добра т.к. и заплатите са много по-ниски и хората там имат нужда от перспектива (по-добре да е братска, а не сръбска или албанска). Вероятно има ядове с проектите и трябва да освободят много хора, които после ще се наемат в Македония...е точно това ми убягва. Аз изкравм за работодателя си поне 20 пъти моята заплата. Няма никаква далавера да ме махне дори и да вземе някой новак, пък дори и да взима на половината на мен. @Викторе, (ако четеш) уволнение с неработеща карта, да те няма в интранет-а, по пощата или със скандал е простотия нетипична за ИТ. Да, появи се в бившия ти работодател, но след като се смени ръководството и за това и разходите им за ИТ скочиха. Вече нямат кадри.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 7 rate down comment 0
Zlato
преди 3 години
Аз един път не съм го отворил, ти за втори ми говориш. Да не са ми го инсталирали без да разбера :-)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 14 rate down comment 0
ВДачев
преди 3 години
Мхм, супер че се справят толкова добре и гъвкаво. Жалко само че очевидно резултатите показват обратното. "на половин работен ден и на половин заплата" - за IT компания това на кратко означава "провал, бизнеса ни потъна отдавна". Някой впрочем сети ли се да отвори Virusafe втори път?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 13 rate down comment 1
lenko
преди 3 години
Когато една компания е въздух под налягане, е напълно очаквано да се спихне по някое време. Слава богу сега са им паднали няколко малки клиента, интересно какво ще стане ако им падне основния клиент който крепи цялата компания.А относно съкращаването по имейл - това е практика в тази компания. Уволняват те или с имейл или със скандал. Или просто отиваш на работа и установяваш че картата ти не работи.За краткото
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 16 rate down comment 0
red6
преди 3 години
Батеее, принципно няма нищо крайно лошо в съкращенията. Случва се. Проблема е в начина - по мейла и после яйчарката... Мани мани. А най-лошото - преди това беше юнашко пърчене колко велика фирма са, колко велики меринджей, как растежа им е до небесата и т.н. - конференции как успяваме в кризата, как да извлечем предимства... А сега нека познаем как ще си намират служители за напред и колко ще си тръгнат като пазара на труда се поуспокои и нормализира малко :D :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 0
bigmamascandal
преди 3 години
Тези бяха с големи претенции, ама кво става сега
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 3
Боян Асенов
преди 3 години
Да те съкратят по мейла? Наште капиталисти са мега..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още