IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Силното второ тримесечие окуражи Pandora да повиши годишната прогноза

По-нисък от очакваното ръст на потребителската база обаче доведе до спад на акциите в следборсовата търговия

12:58 | 25.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Силното второ тримесечие окуражи Pandora да повиши годишната прогноза

Най-големият доставчик на онлайн радио услуги Pandora Media повишава годишната си прогноза, след като печалбата през второто тримесечие задминава пазарните очаквания, съобщава Bloomberg.

Pandora очаква да реализира печалба на акция между 5 и 8 цента през третото тримесечие и продажби между 235 и 240 млн. долара. Анализаторите предричат печалба от 8 цента на акция и продажби на стойност 234 млн. долара. За цялата година компанията повишава прогнозата за печалбата си, изключваща някои елементи, до между 16 и 19 цента на акция, спрямо предвидените през април 14-18 цента печалба за брой акция.

Тримесечната печалба на компанията, изключвайки някои елементи, в периода април – юни възлиза на 4 цента на акция, спрямо анализаторски очаквания за 3 цента на акция. Продажбите също са добри, като нарастват с 43% до 218 млн. долара, при очаквани 218,7 млн. долара.

Приходите от мобилна реклама на Pandora нарастват с 59 на сто до 167,5 млн. долара през тримесечието. Базираната в Оукланд, САЩ компания е сред петте най-големи платформи за мобилна реклама, редом с Google и Facebook.

Потребителската база на компанията също нараства през тримесечието, но с по-нисък темп от очакваното. Активните слушатели нарастват със 7,5% до 76,4 млн. потребители, изоставайки от прогнозите на двама анализатори за ръст до 76,6-77 млн. клиенти.

Изоставането от прогнозите доведе до спад на цената на акциите на компанията с 13% до 24,99 долара за брой в часовете на следборсова търговия в четвъртък.

„Очаквахме да има известен сезонен спад през юни, това е нормално“, споделя изпълнителният директор на Pandora Браян МакАндрюс. „По принцип лятото е по-слаб сезон, като наблюдаваме ръст на потребителите през септември“, добавя той.

„Потреблението се забавя и мисля, че това ще е основното предизвикателство пред компанията, като конкуренцията си казва думата“, коментира анализаторът в BTIG LLC Рич Грийнфилд. Големите компании се стремят да се конкурират с Pandora, като стъпка в тази насока бяха придобиванията на Songza Media и Beats Electronics съответно от Google и Apple.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:40 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още