Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Spotify превежда и адаптира все повече подкасти на различни езици

Подобна адаптация е много успешна, но при някои условия, поясняват от компанията

Spotify превежда и адаптира все повече подкасти на различни езици

 EPA/RITCHIE B. TONGO

Стрийминг услугата Spotify превежда все повече от своите аудио подкасти на други езици. „Установихме, че подобни адаптации са много успешни и създадохме много такива", казва главният международен стратег по съдържание и реклама на Spotify Доун Остроф, цитиран от германската икономическа телевизия N-TV.

„Адаптирахме немски подкасти на английски, преведохме някои английски или испански подкасти на много други езици", казва Остроф. По думите му се открояват две неща: „Доброто разказване е добро разказване, независимо от езика. Но трябва да остава в контекста на културната значимост. Културните препратки и нюанси са важни и трябва да бъдат запазени“, коментира той.

Още по темата

„Една от най-успешните ни адаптирани вътрешни продукции беше Serial Killer - подкаст за серийни убийци", каза Остроф. „Епизодите очароват хората по цял свят, защото истинското престъпление е най-важният жанр в подкаста, хората се запалват по него. Адаптирахме друг подкаст, наречен Cults, от английски на немски език. Друг е дневният хороскоп, чийто формат също намери много почитатели. От друга страна, идеята за Talk-O-Mat пренесохме от немски на английски език“, допълни той.

Във формата на подкаста Talk-O-Mat две известни личности се срещат в студиото на „среща на сляпо“. Глас на бот им казва за какво да говорят. От друга страна, форматът Caso 63 е адаптиран от Spotify от испански език, казва Остроф. „Научнофантастичен трилър, който стана номер едно на испаноезичния пазар. Пренесохме го в Индия, където също стана номер едно, така че сега го превеждаме на английски и други езици“, разказа той.

Най-големият доставчик на музикален стрийминг в света Spotify привлече нови потребители и е генерирал повече приходи в началото на годината. Приходите са се увеличили с почти една четвърт до 2,66 млрд. евро през първото тримесечие, съобщи шведската компания в края на април. Това бе над очакванията на анализаторите. Особено в рекламния бизнес нещата се развиват добре. Броят на месечно активните потребители се е увеличил с 19% до 422 милиона в световен мащаб, като 182 милиона от тях вече са платени премиум клиенти, които допринасят и за най-големия дял от приходите.

През текущото тримесечие Spotify възнамерява да увеличи броя на потребителите до 428 милиона - дори и след прекратяването на дейността в Русия. От известно време компанията инвестира сериозни суми в подкасти и бележи силен ръст в тази област. Въпреки многото критики ръководителят на компанията Даниел Ек пък задържа популярния американски автор на подкаст Джо Роугън дори и след расистките му изказвания.

 

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева
Още по темата: Web Spotify подкасти

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Транспортният министър поиска Google и Apple да свалят приложението „Максим“