IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Със сделка по придобиване Amazon се насочва към пазара на подкасти

Приходите от реклами от подкасти в САЩ са нараснали с 48% до 708,1 млн. долара през миналата година

10:21 | 03.12.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Amazon.com Inc. е в ексклузивни преговори за закупуването на стартъпа за подкасти Wondery, твърди Wall Street Journal, цитирайки запознати с въпроса източници, тъй като технологичният гигант напредва и към нарастващия аудио сектор.

Преговорите оценяват Wondery на над 300 млн. долара, твърдят източниците. Последният кръг на финансиране на Wondery през юни 2019 г. оцени компанията на 100 млн. долара, съобщи тогава Wall Street Journal.

Компанията е напът да увеличи приходите си до над 40 млн. долара тази година, според човек, запознат с въпроса, като около 75% от генерираните пари идват от реклама, а останалото - от лицензиране за телевизии и за абонаментни услуги като Audible и Stitcher Premium и за собствената услуга за премиум абонамент на Wondery, която стартира това лято.

Преговорите по сделката продължават и все още могат да пропаднат, твърдят източниците.

Wondery е последният голям, независим издател на подкасти на пазара - и може да предостави последната възможност на голям технологичен или медиен гигант да си пробие път в този набиращ скорост сектор. Сред инвеститорите на Wondery са фирми за рисков капитал като Waverley Capital, Lerer Hippeau Ventures, Greycroft Partners и Advancit Capital. Wondery е популярна и една от малкото още независими услуги за подобен тип онлайн предавания, която разполага с около 8 млн. месечни абонати. По информация на Bloomberg сделка за нея може да варира между 300 и 400 млн. долара. По-рано агенцията съобщи, че за Wondery преговарят Sony и Apple.

Опитът на Amazon за сделка съвпада със силния растеж на малката, но бързо разрастваща се индустрия за подкастинг. Някога  дом за супер нишови артисти, истинско престъпно съдържание и поп култура, форматът се взриви през последните години като дестинация за висококачествени развлечения и политически послания. Подкастингът като цяло привлича над 100 милиона активни слушатели месечно, става ясно от данни на Edison Research.

Междувременно приходите от реклами от подкасти в САЩ са нараснали с 48% до 708,1 милиона долара през миналата година според Interactive Advertising Bureau и се очаква да надхвърлят 1 млрд. долара до 2021 година.

Основните играчи в технологичния и медиен сектор са придобили няколко други стартиращи подкаст-компании през последните години. Spotify Technology SA купи Gimlet Media, производител на разказвателни подкасти, през 2019 г. за повече от 200 млн. долара. New York Times Co. заяви през юли, че ще придобие Serial Productions, производител на хитовия подкаст „Serial“, в сделка, която може да струва до 50 милиона долара в зависимост от етапите и показателите за изпълнение, съобщава вестникът.

Wondery, който е известен с подкасти за истински престъпления като „Doctor Death“, „Dirty John“ и „Over My Dead Body“, беше шестият по популярност издател на подкасти в САЩ през септември според фирмата за аудио анализ Podtrac, с повече от 60 милиона изтегляния и потоци от предавания. Сред класираните преди Wondery издатели са NPR, iHeartMedia Inc. и New York Times. 

Подобно на много от своите конкуренти, Wondery се възползва от избухването на подкастинг индустрията сред слушатели и рекламодатели. Wondery генерира приходи от такси за реклама и лицензиране, както и от избор на правата върху своите подкасти на медийни компании като WarnerMedia на AT&T Inc. и Walt Disney Co.

Amazon Music влезе в подкастинг бранша през септември, за да привлече нови слушатели със 70 000 заглавия, включително нови оригинални, ексклузивни предавания, водени от Ди Джей Калед, Беки Джи, Уил Смит и Дан Патрик.

Технологичният гигант има да догонва Apple Podcasts на Apple Inc., където повечето подкасти са безплатни, и Spotify, който инвестира стотици милиони долари във формата и предизвика надпревара за привличане на таланти.

Въпреки че Amazon навлиза на силно конкурентен пазар, услугата може да се справи по различен начин от конкурентите - както при стрийминга на музика - и да привлече нови слушатели на подкасти, особено чрез гласовите си асистенти в домашните високоговорители.

Amazon разполага с третата по големина музикална услуга по абонаменти, след Spotify и Apple Music, и привлече по-стара база от слушатели в САЩ, отчасти с помощта на своята абонаментна услуга Prime и колонките Echo.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:06 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още