Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Tencent трябва да се откаже от ексклузивните права за лицензиране на музика

Компанията се налага да прекрати изискванията за притежателите на авторски права да ѝ предоставят по-добри условия, отколкото на конкурентите

Tencent трябва да се откаже от ексклузивните права за лицензиране на музика

Снимка: Yan Cong/Bloomberg

Китайският антитръстов регулатор е наредил на Tencent да се откаже от изключителните си права за лицензиране на музика и е наложил глоба на компанията за неконкурентно поведение в момент, в който Пекин продължава да се стреми да намали влиянието на китайските интернет гиганти у дома.

Държавната администрация за регулиране на пазара (SAMR) наложи глоба от 500 хил. юана (77 141 долара) на компанията заради нарушения при придобиването ѝ на China Music през 2016 г., предава CNBC. 

Още по темата

След това придобиване Tencent притежава над 80% от ексклузивните музикални библиотечни ресурси, което дава на компанията предимство пред конкурентите ѝ, тъй като е в състояние да постигне по-ексклузивни сделки с притежатели на авторски права, се казва в изявление на държавния орган.

Контролният орган е наредил на Tencent и неговите филиали да се откажат от изключителните музикални права в рамките на 30 дни и да прекратят изискванията за притежателите на авторски права да предоставят на компанията по-добри условия, отколкото на конкурентите.

Според изявлението Tencent ще трябва да докладва на SAMR за напредъка си всяка година в продължение на три години, а регулаторът ще наблюдава стриктно прилагането на споразумението съгласно закона.

В отговор Tencent заяви в изявление, че „ще спазва всички регулаторни изисквания, ще изпълнява нашите социални отговорности и ще допринася за здравословна конкуренция на пазара“.

Последната засега репресивна регулация се случва в момент, в който Пекин продължава да ограничава силата на своите местни технологични фирми, които са се превърнали в едни от най-ценните компании в света.

Бизнесът на Tencent включва WeChat - най-популярната услуга за съобщения в Китай, игри, музика и финтех услуги. Tencent, който е листнат в Хонконг, има пазарна стойност от близо 656 млрд. долара.

Разширяващият се натиск на Китай варира от неконкурентни практики до опасенията за сигурността на данните, както и засилен контрол върху китайски компании с чуждестранни листвания в САЩ.

Едва през този месец китайските регулатори пуснаха проверка за киберсигурност на китайската услуга за споделени пътувания Didi дни след голямото ѝ американско IPO. През изминалата година Пекин също така наложи антитръстова глоба от 2,8 млрд. долара на Alibaba и спря IPO-то на Ant Group, което се оценяваше на 34,5 млрд. долара.

През април SAMR свика представители на 34 компании, включително Tencent и ByteDance, и им нареди да извършват самоинспекции, за да се съобразят с антимонополните правила.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
ЕС отново обвини Русия в кибератаки