IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tinder заобикаля Google Play в знак на протест срещу високи такси

Приложението за онлайн запознанства кара потребителите да въвеждат данните на кредитната си карта директно в Tinder

11:06 | 22.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Tinder се присъедини към нарастващото въстание срещу таксите на магазините за приложения, заобикаляйки Google Play в ход, който може да разтърси индустрията за милиарди долари, доминирана от Google и Apple Inc.

Приложението за онлайн запознанства пусна нов процес за плащане по подразбиране, който прескача Google Play и принуждава потребителите да въвеждат данните на кредитната си карта директно в приложението на Tinder, показва проучване на анализатора на Macquarie Бен Шахтер. След като потребителят въведе информацията за плащане, приложението не само го запомня, но и премахва избора да го смени обратно в Google Play за бъдещи покупки, предава Bloomberg.

„Това е огромна разлика“, казва Шахтер в интервю за Bloomberg. „Това е бизнес с невероятно висок марж за Google, който носи милиарди долари", казва той.

Акциите на Match Group Inc., компанията майка на Tinder, поскъпнаха с 5%, след като бе публикувана бележката на Шахтер. Акциите на компанията майка на Google Alphabet Inc. почти не се промениха.

Apple и Google стартираха магазините си за приложения през 2008 г. и скоро се превърнаха в мощни пазари, които доведоха до създаването на милиони независими разработчици. В замяна компаниите вземат до 30% от приходите. Очаква се икономиката на приложения да нарасне до 157 млрд. долара през 2022 г. според прогнозите на App Annie.

С разширяването на пазара, през изминалата година започна съпротива. Spotify Technology SA подаде антитръстова жалба до Европейската комисия по-рано през тази година, оплаквайки се от съкращаването на таксите от страна на Apple за такси на конкуренти. Netflix Inc. наскоро престана да позволява на потребителите на Apple да се абонират за услугата чрез App Store, а Epic Games Inc. заяви през миналата година, че няма да разпространява Fortnite, една от най-популярните видео игри в света, чрез Google Play.

Match отказа да отговори на въпросите дали компанията проучва възможността за заобикаляне и на App Store на Apple. Очаква се компанията да обсъди промяната на платежния поток с анализаторите и инвеститорите по време на разкриването на тримесечните си данни на 6 август.

„В Match Group ние постоянно тестваме нови актуализации и функции, за да предложим на нашите потребители удобство, контрол и избор“, казва в изявление по електронната поща Джъстин Сако, говорителка на Match. „Ние винаги ще се опитваме да предоставим опции, които са от полза за преживяването и предлагат възможности за плащане".

Google не е отговорила на исканията за коментар.

От известните компании, които избягват App Store, Match е единствената, която променя метода на плащане в приложението, отбелязва Шахтер. Други са принудили абонатите да влизат в собствените им уебсайтове, за да въведат информацията за плащане.

Ходът на Tinder може да предизвика ефекта на доминото.

„Tinder е сравнително малък и няма да има огромно въздействие, но проблемът е дали ще повлече и други и дали тази тенденция няма да попадне и при приложенията за игри“, казва анализаторът. „Ще видим много други компании, които потенциално се опитват да експериментират с това“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още