Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Тръмп отхвърля удължаване на крайния срок за продажбата на TikTok



Анализатори и банкери изчисляват, че бизнесът на приложението в САЩ струва най-малко 20 млрд. долара

Тръмп отхвърля удължаване  на крайния срок за продажбата на TikTok



Уебсайтът на приложението TikTok на ByteDance Ltd.  Снимка: Yan Cong/Bloomberg

Популярното видео приложение TikTok няма да получи по-дълъг гратисен период в САЩ. "Ние или ще затворим TikTok в тази страна от съображения за сигурност, или той ще бъде продаден", каза Тръмп в четвъртък във Вашингтон. Няма да има удължаване на крайния срок за сделката, поясни президентът, цитиран от Bloomberg.

Служителите на администрацията са обмисляли дали да не дадат повече време на китайския собственик на TikTok да организира продажбата на американските операции на приложението на американски купувач, въпреки че решение все още не било представено на Тръмп, твърдят запознати източници.

TikTok принадлежи на китайската компания Bytedance. Тръмп описва видеоприложението като риск за сигурността, тъй като то може да даде на китайските власти достъп до данни на американци. В началото на август той забрани на американски компании и граждани да осъществяват бизнес с TikTok - тази забрана трябва да влезе в сила в средата на септември. Без продажба TikTok е заплашен от изчезване в САЩ.

Още по темата


Друг указ на Тръмп трябва да влезе в сила в средата на ноември, според който Bytedance трябва да се раздели с всички данни на потребителите в САЩ. Bytedance също така вече няма да има право да притежава активи в САЩ, които да се използват за работата на TikTok. TikTok отхвърля обвиненията и подчертава, наред с други неща, че данни от американски потребители няма да бъдат предадени на Китай.

Софтуерният гигант Microsoft преговаря за поглъщането на бизнеса на TikTok в САЩ, Канада, Нова Зеландия и Австралия от няколко седмици. Твърди се, че Oracle и други инвеститори също са проявили интерес.

Китай обаче полага камъни по пътя на сделката: Според новите правила от края на август, „ИТ технологиите с персонализация, базирана на анализ на данни“ могат да се продават в чужбина само с разрешение на правителството. Софтуерът на TikTok попада под това описание.

TikTok попадна в сблъсъка между двете най-големи икономически сили в света. Тръмп усили кампанията си за натиск върху Китай преди вероятно най-горещо оспорваните президентски избори през ноември. Американски служители разкритикуваха практиките за сигурност и поверителност на приложението, предполагайки, че данните за потребителите, събрани чрез него, може да се споделят с китайското правителство. Представители на TikTok многократно отричат подобни твърдения, като отбелязват, че центровете за данни се намират изцяло извън Китай.

Анализатори и банкери изчисляват, че бизнесът на TikTok в САЩ струва най-малко 20 млрд. долара, въпреки че цената ще варира значително в зависимост от това какво е включено в продажбата. Конкретните оферти от Microsoft, която си партнира с Walmart Inc., и Oracle, която е спечелила подкрепа от подкрепящите китайската компания рискови инвеститори като Sequoia Capital, засега не са ясни.
 
Реалният краен срок за продажба на ByteDance остава открит въпрос в САЩ поради объркваща поредица от изявления и заповеди на Тръмп. Въпреки че той заяви, че иска сделка до 15 септември, забраната за операциите на TikTok в САЩ, която подписа миналия месец в опит да принуди продажбата, дава право на компанията да действа до 20 септември.

Очаква се документацията за прилагане на тази забрана, вероятно под позоваване на Закона за международните извънредни икономически сили, който позволява на президента да регулира международната търговия в отговор на всяка необичайна заплаха за страната, да бъде публикувана в местния държавен вестник около 20 септември, съобщи Bloomberg News на 2 септември.

Последваща заповед, издадена от Тръмп на 14 август по препоръка на междуведомствена комисия за национална сигурност, изисква ByteDance да продаде американския бизнес на TikTok в рамките на 90 дни - давайки срок и след изборите на 3 ноември.

ByteDance вероятно ще се  нуждае от повече време след датата на 20 септември, за да постигне споразумение с който и да е участник заради регулаторния преглед на Китай, съобщи Bloomberg News, позовавайки се на източници, запознати с въпроса. В предварителни разговори с китайски служители на ByteDance властите в Пекин са пояснили, че всяко предложение трябва да бъде представено за одобрение с подробна информация за техническите и финансовите проблеми, а прегледът ще бъде значителен и ще отнеме време.  

Страните в преговорите все още се надяват да представят предварителна сделка пред Белия дом преди крайния срок този месец, въпреки че споразумение не може да бъде финализирано преди зелената светлина на Пекин. Възможно е също така ByteDance да се откаже изцяло от продажбата, ако прецени, че тя не може да удовлетвори и двете правителства, оферентите и собствените си акционери.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Военни артефакти - първите продукти, продадени и купени през eBay у нас