Адвокатите на Uber отново ще имат сериозна работа. В нова жалба до американски съд, която може да приеме статута на групов иск, две жени, които поддържат анонимност, искат от съда да принуди оценената на 69 млрд. долара компания да промени много от проверките на шофьорите и други практики заради всички американски клиенти, които са били „жертви на изнасилване, сексуално насилие или жестоко мотивирано насилие или тормоз от своя шофьор на Uber през последните четири години".
В допълнение към обезщетението за предполагаемото изнасилване жените молят съдията да разпореди да бъде наложена мярка срещу Uber, която да принуди компанията, наред с другото, да прилага по-строги предварителни проверки на своите водачи, предава ReCode.
Жените казват, че са били нападнати от своите шофьори и твърдят, че фирмата е участвала в незаконно и "измамно" поведение, което ги е подвеждало да вярват, че техните шофьори ще ги превозят безопасно. Освен това те твърдят, че компанията по принцип е подценявала сигурността при ползване на услугата Uber.
„Uber прави неверни изявления, след като не успява да провери шофьорите по някакъв смислен начин, като по този начин представлява сериозна заплаха за безопасността и благополучието на ищците", пише в жалбата.
Жените твърдят, че Uber извършва неадекватни предварителни проверки, създавайки "система", в която "ненадеждни хора могат да получат достъп до уязвимите жертви". Всичко това се подсилвало от компанията, която в някои реклами е представяла упоени пътници, с твърдения, че Uber е животоспасяваща възможност за шофьори, които са изпили по няколко напитки преди това, твърдят жените.
„Uber получи този иск днес и ние сме в процес на преразглеждане", заяви говорител на компанията. „Тези твърдения са важни за нас и ги приемаме много сериозно".
Делото се случва на фона на усилията на компанията да поправи имиджа си след една турбулентна година, изпълнена с публични скандали.
В допълнение към размириците сред редиците на Борда на директорите, новоназначеният главен юрист на Uber Тони Уест ще трябва да се ориентира и в битката за търговските тайни срещу поделението на Alphabet за автономни коли, както и да се пребори с няколко федерални проверки за практиките на компанията за неприкосновеност на личния живот. Справянето с тези правни проблеми и свиването на финансовите загуби ще станат все по-наложителни, тъй като компанията се готви да стане публична през следващите 18 до 36 месеца.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025