Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

Въглеродните емисии от един имейл - колкото тези от производството на торбичка

Новите бизнеси трябва да залагат цели за устойчивост в самото начало на дейността си, съветва Симона Стилиянова от Основа

Изпращането и получаването на един имейл произвежда същото количество въглеродни емисии, колкото се произвеждат и от производството на една пластмасова торбичка.

Потребителите пък изпращат и получават средно по 33 имейла на ден, което по груби сметки би означавало, че произвеждаме по 294 хил. грама въглеродни емисии годишно само от един мейлбокс. Това коментира в подкаста „Update” на Bloomberg TV Bulgaria Симона Стилиянова, която е съосновател на компанията за консултации за устойчив бизнес „Основа“.

По думите ѝ хората често използват имейла си необмислено, което води до негативни ефекти върху природата.

„Като копираме по още един човек в мейла си, ние просто автоматично произвеждаме още 6 грама въглеродни емисии в атмосферата“, допълва тя. „А колко често всъщност копираме хора, които не ги интересува въпросната тема...“, посочва още Стилянова 

От своя страна, стартъпите, които тепърва започват работа, трябва още в ранните си дни да си заложат цели за устойчивост, съветва представителката на „Основа“.

„Оптимално е тези цели да се поставят от самото начало – при изготвянето на стратегията и мисленето на бизнеса ни, за да можем да ги обмисляме и имплементираме във всеки аспект на бизнеса ни и във всяко нещо, което правим“, коментира Симона Стилиянова.

Тъй като това е период, в който стартъпите валидират идеята си, създават бизнес плана и пазарната си стратегия, не е задължително тези цели да са изключително конкретни. В този случай ролята им е да дават насока, докато компанията не достигне в момент, в който бизнесът ѝ ще потръгне и тя ще може да мисли по-активно за постигането на въпросните цели, посочва още Симона.

Тя съветва бизнесът да залага подобни цели в начало, за да може той след това да се съобразява с тях при вземането на всяко решение.

„Дори в избора на локация за офис и във всеки елемент, всяко наше решение, трябва да имаме гледната точка към устойчивостта, която невинаги ни коства повече разходи. Напротив, понякога просто е нужно да се замислим, да проучим нещата от двете гледни точки“, допълва тя.

Какви стъпки може да извърви един технологичен бизнес, за да стане устойчив, и толкова ли е трудно всичко това, чуйте в пълния запис. 

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

1
 
1
 
5
khao до: фиг.1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
нула... но произведе доста метанови емисии.
3
 
1
 
4
zelka007 до: фиг.1
преди 1 месец
никога не са били найлонови торбичките ... полиетилен с ниска плътност LDPE и са има един с царевица за добавка ... не са ти правили впечатление щото са били безплатни , са си ги плащаш задължително ... и са по-тежки , за да не ги разнася вятъра лесно , нямат разлика отпреди и след ... :)))
0
 
0
 
3
преди 1 месец
Това твърдение може да бъде истина при много условия.
По принцип е невярно, особено пък днес с така модерния и почти задължителен преход на компаниите и корпорациите към чиста енергия.
2
 
6
 
2
фиг.1 до: фиг.1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
*** = б o к л y к а
Ето, че заради цензурата удвоих емисиите!
2
 
6
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Липсват ми старите найлонови торбички. Бяха по-тънки, но много по-здрави. Сегашните не струват, докато си занеса продуктите вкъщи и вече се разпадат. Преди в магазините ги даваха безплатно, можех да ги използвам многократно и най-накрая в тях да си изхвърля ***. А сега някой ще ми изчисли ли колко въглеродни емисии произведе този коментар?

Още от Web
И WeTransfer се запътва към борсата