Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Web

YouTube записа важна победа в ЕС във връзка с авторското право

Ново решение на Съда на Европейския съюз решава сериозен проблем, дискутиран от години

YouTube записа важна победа в ЕС във връзка с авторското право

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Съдът на Европейския съюз отреди, че в някои случаи YouTube на Google и други онлайн платформи не трябва да бъдат държани отговорни за качването на съдържание, нарушаващо авторско право, пише CNBC.

Онлайн платформите „по принцип не комуникират публично въпроси за защитено с авторски права съдържание, незаконно публикувано онлайн от потребителите на тези платформи“, допълва съдът.

Въпреки това YouTube и други платформи все пак могат да бъдат подведени под отговорност, ако „знаят конкретно, че защитено съдържание се предлага незаконно в техните платформи и се въздържат от бързото му изтриване или блокиране на достъпа до него“, гласи още изявлението на съда.

Наскоро Европейският съюз направи реформа в областта на авторското право, насочена към привеждане на неговите правила в съответствие с дигиталната ера. Една част от закона, която предизвика значителни спорове по това време, гласеше, че YouTube, Facebook и други платформи ще трябва да инсталират филтри, за да блокират потребителите да споделят защитени с авторско право материали.

Решението от вторник се фокусира върху старите правила за авторското право в блока. Случаят изникна от дело на музикалния продуцент Франк Питърсън срещу YouTube заради качването на записи през 2008 г., за които той твърди, че държи правата.

Новините от днес са победа за YouTube и другите сайтове за споделяне на съдържание, които отдавна спорят с артисти и музиканти за това да бъдат справедливо компенсирани за работата им, която се разпространява в мрежата.

YouTube ограничи нарушенията на авторското право през годините – ход, който предизвика гнева на някои популярни създатели на клипове в платформата. Напрежението ескалира през 2020 г., тъй като компанията все повече автоматизира модерирането на съдържанието поради ограниченията, наложени за овладяване на коронавируса.

Говорител на компанията заяви, че тя е платила повече от 4 млрд. долара на музикалната индустрия през последните 12 месеца, а 30% от тази сума идва от монетизирани видеа.

„YouTube е лидер в областта на авторското право и подкрепя идеята носителите на права да получават справедливия си дял“, коментира говорителят ѝ днес. „Ето защо инвестирахме в съвременни инструменти за защита на авторските права, които създадоха изцяло нов източник на приходи за индустрията“.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Web
Байдън: Кибератаките могат да предизвикат „истинска“ война