IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

За старта на собствен онлайн бизнес не е нужен старт от нулата

Без доверието на потребителя търговецът може да загуби над 70% от продажбите на онлайн магазина си, твърди Василена Вълчанова от Ozone.bg

17:14 | 08.04.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
За старта на собствен онлайн бизнес не е нужен старт от нулата

“За да стартирате собствен онлайн бизнес, не е задължително да започвате от нулата, инвестирайки в собствен сайт, който тепърва да разработвате и позиционирате”. Това заяви Никола Романов – dropshipper, в рамките на eCommCongress – първия конгрес за онлайн търговия в България, който се проведе в Интер Ескпо Център – София.

Дългогодишни специалисти в онлайн търговията и маркетинга, като Спас Сливков – изпълнителен директор OLX.bg, създателят на Summer Card Георги Мирчев, Стефан Чорбанов – Project manager Stenik Group бяха само част от лекторите. 

Голям фурор предизвика Никола Романов, който разказа в подробности на публиката как може да се изкарват пари от eBay и Amazon без инвестиция нито за сайт, нито за маркетинг и реклама.

„За да стартирате собствен онлайн бизнес не е задължително да започвате от нулата, инвестирайки в собствен сайт, който тепърва да разработвате и позиционирате, гонейки лидерите на пазара. Има много по-достъпни варианти и един от тях е да се възползвате от големите платформи, лидери на световния пазар, като Ebay и Amazon. В тях не е нужно сами да търсите клиенти си, а единствено да захранвате виртуалния ви магазин със стоки и/или обяви. По този начин получавате един добре развит и позициониран онлайн магазин, без да сте инвестирали нито лев и го развивате, без да харчите средства и усилия за маркетинг и реклама“, каза той.

„Първата крачка в онлайн търговията е една от най-важните и най-сложните и поради тази причина сайтовете за обяви дават възможност на прохождащите бизнеси за лесен и напълно безплатен начин да започнат да продават бързо, да тестват пазара и да развият търговските си умения. Вече над 35% от трафика на OLX.bg е от мобилни устройства. Очакваме догодина този дял да стане над 50% и това е една от основните сфери, в която ще инвестираме, следвайки потребителите“, заяви  Спас Сливков, изпълнителен директор на OLX.bg.

„Ако трябва да резюмирам презентацията си от, най-важните три съвета как да влизаме на чужди пазари са: Намерете някой, който вече го е правил, Изберете точните партньори, Проучете и се съобразете със спецификите на всеки пазар – например чешки словашки не са един и същи език“. Това пък бяха съветите на Ева Вучева, регионален директор Fashion Days Group.

Според създателя на Summer Card Георги Мирчев 65% от онлайн магазините се водят „малки“, т.е. правят под 50 000 лева оборот годишно. По думите му това е така, защото те не инвестират. По думите на Мирчев маркетинговият микс следва да съдържа имейл маркетинг; Mouseflow; реклама SEO, поверено на специалисти и др.

„Най-голямата грешка при стартирането на онлайн магазин би била липсата на информираност по темата “онлайн търговия”. Най-важен е  резултатът от работата на уеб агенцията, базирайки се на предимствата и лимитациите на избраната платформа, спрямо изискванията и амбициите на клиента“, каза от своя страна Стефан Чорбанов – project manager Stenik Group.

„Ето и трите ми съвета: Стартирайте върху голяма платформа (например Magento), но започнете с нейните базови функционалности. Разрешавайте минимални корекции от разрабочиците по базовите функционалности и така ще си спестите главоболия, когато растете“, поясни той.

„Ако нямаме доверието на потребителя, можем да загубим над 70% от продажбите на онлайн магазина. 36% от тези хора изобщо нямат намерение да дадат лични данни и данни от кредитни карти, ако са загубили вашето доверие. В  този смисъл доверието на потребителите реално е най-големият маркетингов инструмент, с който разполагат онлайн търговците“, подчерта маркетинг мениджърът на Ozone.bg  Василена Вълчанова. По думите ѝ за изграждането му те трябва да използват не само реклама и пиар, а да обърнат внимание и на обслужването на клиентите, на техническата сигурност за техните данни, на ясната и пълна информация за продуктите, на дизайна и структурата на онлайн магазина.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още