Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

За начинаещи

Любомир Леков стартира серия от менторски срещи

Партньорството e по проекта S.K.I.L.L.S. на фондация “Лекови”, продължение на конкурса “Стипендиантите на Леков”

Любомир Леков стартира серия от менторски срещи

Част от стипендиантите на Леков. Снимка: фондация “Лекови”

Започна поредицата менторски срещи на Любомир Леков, предприемач, основател и бивш мениджър на медийната група Инвестор.БГ в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси.

Te са продължение на конкурса “Стипендиантите на Леков” - в него бяха подбрани 5-тима студенти с интересни и иновативни предприемачески идеи, с които Любомир Леков да работи персонално за времето на обучението им в Магистратурата. По негово желание партньорството беше разширено и той провежда поредица от срещи със студенти от всички випуски на програмата досега – темите са част от проекта S.K.I.L.L.S. на фондация “Лекови”.

Зад съкращението S.K.I.L.L.S. се крият думите “Shared Knowledge and Inspired Learning for Lifelong Success”. Мисията на проекта е екип на фондация “Лекови” да помага чрез споделяне на собствения си опит и знания на млади предприемачи да постигнат мечтите си и да покажат пред света това, което умеят най-добре.

Първата тема по проекта S.K.I.L.L.S. – която беше тема и на мартенската менорска среща в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси, бе “Защо искам да основа собствена компания или да имам собствен продукт?”

,,Не е достатъчна само добра идея”, въвлече аудиторията си в темата Леков и добави, че предприемачът трябва да бъде както добър търговец, така и да умее да ръководи хората. Студентите дискутираха с него за пътя от това да намериш какво най-много обичаш  да правиш, да превърнеш хобито си в бизнес и да визуализираш идеята си на всяка стъпка.

Менторът сподели пред настоящите и бивши студенти в магистртурата, че е важно да имаш фокус върху идеята си. Да си представяш нейното развитие. Самият той разказа колко му е помогнала книгата на Наполеон Хил ,,Мисли и забогатявай” и препоръча както нея, така и възприятията на Стивън Кови за успех  пред студентите.

За самия Леков е особено ценно да споделя знанието, защото по думите му: ,,най-добре се учите, когато учите другите”. Изключително важно е да се споделя етичното предприемачество, което се определя от скоростта на доверие. Стойността на доверието увеличава скоростта на бизнеса и намалява разходите. А най-добрият начин да изразиш гласа си, е като помогнеш на другите да изразят собствения си. Ето защо особено практични и ценни бяха препоръките на Леков за това как да се избират верните хора при правенето на бизнес.

,,Средата е особено  важна, щом става дума за предприемачество”, сподели Леков. Всеки предприемач има нужда от подходяща среда - толерантна и благосклонна към идеите и мечтите му.
За да мислим дългосрочно, следва да си представяме на всяко едно ниво, че продуктът ни е успешен и да имаме ясна визия каква е посоката, в която се движим. ,,Да продаваш означава да убеждаваш хората”, обобщи менторът.

А кои всъщност са “Стипендиантите на Леков”?

През лятото на 2014 г. Любомир Леков основа конкурс за студенти в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси, които да получат в комплект стипендия за обучението си и менторска подкрепа от фондация “Лекови” и лично от него. Мотивацията за това партньорство е свързана с изграждането на устойчив резултат – знания, умения и контакти. “Парите не винаги раждат умения и добър бизнес. А знанията и уменията със сигурност са ключови за успешни идеи и устойчиви резултати”.

Ето кои са и петимата стипендианти и идеите, с които спечелиха конкурса и които разработват в рамките на обучението си в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси:

Владислав Драмалиев: Борса за обмен на биткойни в България, базирана на онлайн платформа.

Яница Маринова: Платформа, която да помага на учениците по забавен, различен и креативен начин да откриват талантите си и да подкрепя тяхната самоподготовка.

Красимира Георгиева: Иновативна технология за промоция, акумулираща информация за вкусовете и предпочитанията на клиентите.

Невена Пеева: Изграждането на структура, която да осигурява профилиране на кадрите още на ниво университет в областта на полиграфията и връзка между работодателите и студентите.

Александър Георгиев: Проект в областта на зелената енергия за поставяне на соларни системи върху превозни средства

 

По статията работиха: Екип на Investor.bg , автор Екип на Investor.bg

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от