Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Airbnb залага на шоубизнеса, за да привлича туристи

Компанията планира да създава мини сериали и документални филми за пътувания

Airbnb залага на шоубизнеса, за да привлича туристи

Снимка: Ройтерс

Холивуд има нов ухажор в Силициевата долина. Компанията за краткосрочно отдаване на жилища под наем Airbnb е амбицирана да създава оригинални предавания, за да засили апетита на клиентите към пътувания, съобщават четирима запознати източници пред Ройтерс.

Стратегията, за която не беше съобщавано до момента, е от важно значение за компанията. Тя е оценявана на 31 млрд. долара и се готви за първично публично предлагане догодина. Airbnb трябва да се отличи от компании като Booking.com, Expedia и други в силно конкурентната и консолидираща се туристическа индустрия, където услугите за отдаване на апартаменти под наем са все по-обичайни.

Главният изпълнителен директор Браян Чески е основният двигател зад идеята, тъй като според него креативното съдържание е важно за бранда на Airbnb, съобщават трима запознати източници.

Чески, който е съосновател на компанията „харесва големи, ярки неща“, допълва четвъртият източник.

Още по темата
През последните най-малко три години Airbnb обмисля идеи за създаване на мини сериали и документални филми за пътуване, както и предавания, включващи домове, предлагани на платформата, гости и домакини. Компанията е обсъждала възможностите за сътрудничество със студиа, както и за самостоятелна работа.

Airbnb работи по телевизионно предаване, предназначено за предстоящата стрийминг услуга на Apple Home. Става дума за документална поредица, включваща уникални имения от цял свят и хората зад тях. Един от изпълнителните продуценти на поредицата е Джо Пулин, вицепрезидент на компанията, който управляваше Luxury Retreats, когато Airbnb придоби сайта за резервации през 2017 г.

Миналата седмица компанията съобщи, че е създала и продуцирала документалния филм “Gay Chorus Deep South”, който проследява турнето в югоизточните щати на САЩ на хор от Сан Франциско, съставен от гейове. Премиерата му ще се състои на кинофестивала „Трайбека“ идната седмица. Airbnb съобщава пред Ройтерс, че е осигурила финансирането за проекта.

Ръководителят на глобалната политика и комуникацията в Airbnb Крис Лихайн съобщава, че компанията обмисля стрийминг на филми и предавания чрез приложението си, както и чрез други видео платформи.

"Намираме се в научно-развойна фаза. Не сме ограничени само до видео. Колкото повече съдържание предлагаме, толкова повече хора ще посещават платформата“, казва Лихайн.

Оригиналните предавания може да привлекат клиенти още преди да са решили къде да заминат на ваканция и да запознаят пътуващите с Airbnb, включително инвеститори от Wall Street, които предпочитат добре познати хотелски вериги.

Предлагането на оригинално съдържание е все по-популярна стратегия в Силициевата долина, където технологичните компании отчаяно искат да задълбочат отношенията си с интернет потребителите и доходоносните им данни.

Миналия месец Apple представи услуга за стрийминг на видео и се присъедини към дълъг списък от компании, привлечени от блясъка на Холивуд, сред които Amazon.com и Walmart.

Оригиналното списание на Airbnb има централно значение в тези усилия. То се издава от медийния конгломерат Hearst от май 2017 г. и ще бъде отправна точка за друго съдържание, което компанията развива. Това е любимият проект на Чески, който се надява списанието да се превърне в колекционерски предмет подобно на старите печатни издания на “Rolling Stone,” казва Лихайн.

Ключов играч във видео съдържанието е Ким Кингсли, съосновател на сайта Politico. Той се присъедини към Airbnb миналото лято и отговаря за съдържанието на компанията според профила му в LinkedIn. В същото време ръководителят на списанието на Airbnb Бен Касман помогна за разрастването на аудиторията му до над един милион читатели.

Дори по стандартите на технологичните стартъпи Airbnb не се страхува да харчи големи суми за маркетинг. Тя нае агенция Ready State в Сан Франциско и нейни служители летяха до Европа, за да създадат видеа за Airbnb. Компанията беше наета също така да рекламира обиколки, продавани на сайта на Airbnb, известни като „Преживяванията“, въпреки че много от тях са евтини.

„Всичко това е част от усилията за разширяване на базата, за популяризиране на това, което правят“, казва близък до компанията източник.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Магдалена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Brexit взе нова жертва - веригата на Джейми Оливър се запътва към фалита