Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Александър Рикар: С Chivas Venture заставаме зад нещо, което има цел

Pernod Ricard не иска да бъде традиционен инвеститор в компаниите, които печелят конкурса, твърди изпълнителният директор на организацията

Александър Рикар: С Chivas Venture заставаме зад нещо, което има цел

Снимка: Pernod Ricard

Александър Рикар е председател и главен изпълнителен директор на втория по продажби в света производител на алкохолни напитки Pernod Ricard. Като внук на основателя на Pernod Пол Рикар, той се е заел с мисията не само да води компанията към финансов успех, но се ангажира и с промотирането на ценностите, на които стъпва тя. По този повод с Александър се срещнахме в Амстердам – на финала на конкурса за компании с проекти в сферата на социалното предприемачество Chivas Venture. Ето и какво разказа Рикар за корпоративната социална отговорност и желанието на компанията да инвестира в подобни инициативи.

Здравейте, господин Рикар! Срещаме се на финала на Chivas Venture. Колко важни са за Pernod Ricard подобен тип инициативи?

- Изключително важно е. Искаме да застанем зад нещо, което има цел. Ако искате да привлечете и да задържите талантите, ако искате да останете адекватни спрямо желанията на потребителите, трябва да застанете зад определени ценности. Преди няколко месеца ние, от Pernod Ricard, представихме пред нашите инвеститори от целия свят новия ни стратегически план за устойчивост и отговорност до 2030 г. Стратегията стъпва на две основи. Първата е защитата на планетата ни и опазването на околната среда. Между другото всички съставки, които ползваме, идват от земята. Да не забравяме и водата. Идеята ни е и да правим света по-добро място чрез нашата визия всеки от брандовете ни да е част от празничните моменти по света, но, разбира се, при отговорна консумация. Това стои в основата на нашия бизнес. Ако се върнем на Chivas Venture, това е една от основните ни инициативи, чиито цели са именно в тази посока.

Колко инвестирате в тази инициатива?

- Наградният фонд е 1 млн. долара, който се дава всяка година. Това е петата година на Chivas Venture, т.е. 5 млн. долара. Отвъд това има още много съпътстващи инвестиции – в хора, работни места и други. Това е много голям ангажимент от наша страна, но със сигурност си заслужава.

Защо не взимате дял от компаниите, които финансирате?

- Говорихме за това, но в крайна сметка вярваме, че в основата на това, което се опитваме да направим, е да дадем парите безвъзмездно. Да няма ангажимент, а средствата да отидат при този, който спечели. Не искаме да имаме дялово участие. Имаме други инициативи, в които го правим, но при Chivas Venture не искаме да е така.

Не желаете да сте традиционен инвеститор в случая?

- Не, искаме да сме по-скоро дарител, без ангажимент към проектите, които очевидно ще повлияят положително на живота ни.

Как планирате да развивате Chivas Venture през следващите години?

- Ако погледнем последните четири години, а тази е петата, инициативата се подобрява постепенно с времето, на база на обратната връзка, която получаваме, на основните неща, които научаваме, как можем постигнем повече. Освен това измерваме ефекта, защото за нас е важно да видим каква е възвръщаемостта на Chivas Venture от гледна точка на глобалното социално въздействие. За последните четири години имахме доклад за това, който показва, че за този период инициативата е повлияла по някакъв начин на 2 млн. души на около 50 пазара.

Как измервате този ефект?

- Следим всеки отделен проект. За първия победител преди пет години Algramo от Чили знаем, че имат влияние върху повече от четвърт милион души – в Чили, Колумбия, Перу, а те продължават да се развиват в момента.

Мислили ли сте да правите подобни инициативи, но да са фокусирани предимно на локално ниво?

- Chivas Venture е локална инициатива. Имаме глобален финал, но за да стигнем до него с петимата финалисти, има близо хиляди кандидати на местно ниво, включително и в България. Те преминават през серия от състезания и финалистите отиват на световния финал.

Кои страни са били най-активните за всички тези години?

- Варират от година на година. Има различни кандидатури, проекти и т.н. Вижте тази година. На финала са САЩ, Мексико, Португалия, Холандия и Полша. Имаме три европейски кандидата, един от Съединените щати и един от Латинска Америка.

Какви са впечатленията Ви от финалистите тази година?

- Проектите са толкова различни и имат чудесни идеи.

Ако се насочим към корпоративната част, как се представя бизнесът Ви в Европа?

- В Европа имахме няколко търговски спора – във Франция и Германия, но те бяха уредени. Ако мога да уточня, бизнесът ни в Източна Европа расте доста добре. В Западна Европа имаме различно представяне. То е по-бавно в Испания и Франция, но добро във Великобритания, Ирландия и Германия, ако изключим този търговски спор.

Споменахте Източна Европа. Българският пазар не е много голям. Колко важен е обаче за Вас и какви са резултатите Ви на него?

- Всеки отделен пазар е важен. Pernod Ricard е директно представена на 86 пазара по целия свят. България очевидно е един от тях. Ходя там относително често, на всеки 2-3 години. Дори и да е малък пазар, това не означава, че не е толкова важен. Защото, ако искате да се представяте така, както ние искаме, всеки отделен пазар е ключов.

По статията работиха: автор Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Сладоледът трябва да е био, убедена е Савина Николова