Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Disney хвърля ръкавицата на Netflix със струващата 7 долара на месец Disney+

Новата видео стрийминг услуга ще бъде пусната в Източна Европа със закъснение

Disney хвърля ръкавицата на Netflix със струващата 7 долара на месец Disney+

Снимка: Архив Ройтерс

Walt Disney ще таксува потребителите по 7 долара месечно за своята стрийминг услуга, която ще стартира на 12 ноември – ход, който има за цел да подкопае гиганта Netflix на един особено населен пазар, пише Bloomberg.

Компанията представи услугата си в четвъртък на място, където е сниман оригиналният филм „Мери Попинз“, като направи презентация в стил Apple на своя онлайн продукт. Платформата ще струва с няколко долара по-малко от най-популярния план на Netflix, който в САЩ е 11 долара, а това ще натежи значително на финансите на Disney. Очаква се Disney+ да излезе на печалба за около пет години.

Отвъд цената и технологията това дали услугата ще оцелее зависи от нейното съдържание, а именно тук Disney дава сериозна заявка. Disney+ ще включва арсенал от детско съдържание, включително 13 класически анимационни филма, 21 продукции на Pixar, оригинални сериали и материали от прочутите франчайзи на Marvel и „Междузвездни войни“.

Книжата на Disney повишиха стойността си с 3,7% до 120,86 долара преди старта на търговията днес. Тези на Netflix пък потънаха с 1,2 на сто до 363,40 долара.

Още по темата

"Уверени сме, че това е продукт, за който хората ще бързат да се регистрират“, коментира главният изпълнителен директор Боб Айгър в интервю за Bloomberg Television.

Disney+ ще бъде пусната в САЩ, Западна Европа и Азия през първото фискално тримесечие на фирмата, или по-точно в края на календарната година. В Източна Европа и Латинска Америка се очаква на по-късен етап.

Disney планира да похарчи 1 млрд. долара за стрийминг програми през следващата година и не очаква да генерира печалба до фискалната 2024 г., когато платформата трябва да има между 60 и 90 млн. потребители. Две трети от тези абонати ще бъдат от чужбина, прогнозира компанията.

Освен това Disney+ ще включва „Семейство Симпсън“. Сериалът стана част от портфолиото на компанията с придобиването на активи на 21st Century Fox през март.

За Боб Айгър Disney+ е лебедова песен. Дългогодишният лидер на компанията се очаква да се оттегли от поста на главен изпълнителен директор през 2021 г., когато договорът му изтича.

По време на презентацията пред инвеститори Disney показа как ще работи новата услуга. Тя ще включва пет категории, свързани с ключови брандове на Disney, в това число Pixar, Marvel и National Geographic. 4К съдържанието ще е достъпно на свързани телевизори, смартфони, таблети и други устройства.

Начинът, по който изглежда Disney+, е напълно различен от дизайна на Netflix. Но Disney залага, че лоялната ѝ база от фенове ще открие причина да плати за още една стрийминг услуга. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Шампионско Ferrari на Лауда ще мине под чукчето