IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Gap се запита дали потребителите не се уморяват от разпродажбите

Сайтът на компанията в момента предлага 40% намаление за стоките с редовни цени

15:43 | 25.11.13 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	&nbsp;Сайтът на Gap в момента предлага 40% намаление за стоките с редовни цени. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

 Сайтът на Gap в момента предлага 40% намаление за стоките с редовни цени. Снимка: Ройтерс

Редица търговски вериги от няколко седмици тананикат една и съща коледна песничка: подгответе се за ценова война. Въпреки оптимистичните данни на фондовия пазар и съживяването на икономиката потребителите изглежда не са особено настроени за голямо харчене. Само през този месец подобно предупреждение отправиха Macy's, Best Buy и Target, пише Businessweek.

Главният изпълнителен директор на Gap Глен Мърфи обаче има различна гледна точка. Той предупреди, че на клиентите им е втръснало да бъдат обстрелвани с разпродажби.

"Дали сме разочаровани от нагласите на потребителите или просто ние като индустрия не успяваме да сме иновативни, за да им предложим нещо, което не изглежда като един и същи тапет ден след ден?", попита Мърфи. "Те търсят нещо вълнуващо", допълни той. 

Разбира се, той се похвали и с модното завръщане и по-доброто обслужване на Gap. Напоследък компанията съживи линията си от дрехи от ярки дънкови платове. През последното тримесечие тя отчете ръст на печалбата с 9,4%, което надхвърли прогнозите на анализаторите. Фирмата разшири и програма, която позволява на клиентите да резервиват дрехи по интернет, които по-късно да вземат от магазините.

Въпреки предупрежденията си за "умората" на потребителите от баналните намаления Мърфи не обяви, че компанията напълно ще избегне промоциите - просто тя ще бъде по-креативна при прилагането на тази тактика. "Опитваме се да не станем предвидими", заяви той. "Просто да сложиш един плакат с надпис '40% намаление' пред вратата на магазина е нещо, което всеки може да направи".

Изявлението на Мърфи обаче като че ли всъщност е едно доста точно описание на самата Gap. В магазините на фирмата редовно има огромни надписи за намаления, което обикновено важат за всички стоки в магазина, а не само за някои, както е в повечето търговски обекти. Онлайн нещата стоят по подобен начин. Сайтът на Gap в момента предлага 40% намаление за стоките с редовни цени. Купувачите, които имат кредитна карта на Gap получават 50% отстъпка, а онези, които все още не са се абонирали за имейлите на фирмата, получават 25%.

Накратко, Мърфи е доста прав за умората, но изявленията му са и доста объркващи. На този етап обаче Gap все още изглежда е по-скоро източникът, а не решението, за което настоява шефът ѝ. Но тя явно прави нещо, както трябва. Оперативният ѝ марж за първите девет месеца на годината е 14% - невиждано ниво за последните години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:12 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още