Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Германската модна търговия отчете най-добрия септември от 17 години

Това обаче може да е еднократен ефект заради по-лошото време в началото на есента

Германската модна търговия отчете най-добрия септември от 17 години

Магазини за модни стоки на улица Koenigsallee в Дюселдорф. Снимка: Ройтерс

Много търговци на дребно от модния бранш в градските центрове и моловете в Германия поемат дъх с облекчение: след бойкота на потребителите през пролетта и лятото клиентите най-сетне започват отново да купуват дрехи. Според актуално изследване на специализираното списание Textilwirtschaft септември е „най-добрият месец“ за модната търговия в Германия от 17 години насам. Продажбите са нараснали средно с 20% спрямо същия месец на предходната година. От началото на провеждането на пазарните проучвания през 2000 г. никога досега не е отчитан толкова висок ръст.

Томас Раш, главен изпълнителен директор на модната асоциация GermanFashion, говори за "пробив". Поради дългото ограничение на покупките сега имало силно търсене, което разчупвало лошата тенденция. За модната търговия обаче бе крайно време това да се случи. В края на краищата до юли за много модни търговци бизнесът се развиваше почти катастрофално. Почти през всички месеци продажбите са доста под нивото от предходната година. А експертите се чудеха каква може да е причината. „Купуването на дрехи просто вече не е вече секси", търсеше обяснение за липсващите клиенти по онова време търговски експерт. 

Още по темата

Първо съживяване на клиентското търсене се появи през август. Но истинският възход бе през септември, предава икономическата телевизия N-TV. Девет от десетима търговци са продавали в началото на есента повече стока, отколкото преди година. Раш обяснява успеха със „съвпаданието между добрите колекции и лошото време“. Но от по-голямо значение било времето. Тъкмо навреме за есенните колекции то е станало дъждовно, обяснява експертът.

И наистина, при по-детайлната проверка става ясно, че голяма част от експлозията в продажбите през септември се обяснява с различните климатични условия през тази и миналата година, защото през септември 2016 г. е имало доста дни с температури от над 20 градуса. Едва ли при това топло време на някой му се е занимавало с есенните колекции. Вътрешните продажби са спаднали с двуцифрени темпове. През тази година, от друга страна, началото на есента е по-хладно. Силният оборот сега е просто нормализиране.

Но това не обяснява напълно високия ръст. За Зигфрид Якобс, заместник-главен изпълнителен директор на търговския алианс Textil, е ясно, че са замесени и други аспекти. Новата есенна колекция с много цветове и нови дизайни се е посрещнала добре от клиентите, подчертава той. Също така е важно, че индустрията бавно се е приучила да приспособява своите предложения към сезоните и да не предлага първите зимни пуловери в разгара на лятото.

И макар че добрите продажби повишават настроението у редица търговци, перспективата не е напълно безоблачна. „Браншът не може да се чувства в сигурност, че положителната тенденция ще продължи вечно“, предупреждава Якобс. По думите му може да се окаже, че заради влошеното време сегашните покупки са еднократен импулс, който няма да е толкова силен през идните месеци. 

Този „суперсептември“ няма да реши и други проблеми пред германската модна търговия – засилената конкуренция, конкуренцията и от страна на онлайн порталите, както и спадащите пътникопотоци във вътрешността на градовете. „Проблемите, пред които е изправен браншът, няма да изчезнат с магическа пръчка“, предупреждава експертът.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Zoom
SoundCloud залага на персонализацията, за да оцелее