IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Hello Kitty на 40: Котката, която превзе света

Защо образът на сладкото коте продължава да е един от най-популярните японски символи

16:22 | 24.08.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

След Япония, Сингапур се оказва втората страна заразена с манията по Hello Kitty. През 2000 г. липсата на достатъчно играчки на любимата котка в един от ресторантите на McDonald's в града довеждат до истински бунт. Седем души са ранени, а трима са хоспитализирани за лечение. Това е само началото.

В момента “Kitty chan”, както марката е по-известна в Япония, е едно от най-разпознаваемите изображения на Земята. Тази есен Hello Kitty става на 40 години. Тя е Троянският кон, който доведе до глобалната доминация на японската „сладка култура“, пише BBC.

От Маракеш до Хонолулу, котето с червена панделка на главата в момента е сред най-популярните образи в света. Доказателството - търсенето на ключовите думи „Mickey Mouse” в Google води до показването на 23 млн. резултата, докато Hello Kitty има с 10 млн. повече.

На пазара се предлагат китари с формата на Hello Kitty и дори надгробни камъни Hello Kitty. Известното коте, създадено от дизайнера Юко Шимицу, се превърна в икона, харесвана от звезди като Лейди Гага. Забележително е, че световното ѝ господство е постигнато с малко реклама. Вместо това брандът набира популярност чрез разкази от уста на уста.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 15:11 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още