Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

И парфюмерийната верига Douglas усеща последиците от коронакризата

Приходите на компанията се сриват с почти 10% през второто тримесечие, финансовият директор не знае дали за годината ще има печалба, или загуба

И парфюмерийната верига Douglas усеща последиците от коронакризата

Снимка: AFP PHOTO DDP/JOCHEN LUEBKE GERMANY OUT

Парфюмерийната верига Douglas усеща все по-силно последиците от причинената от коронавируса криза. През второто тримесечие на финансовата година 2019/2020 г. приходите спадат с 9,9 процента до 656 млн. евро. Веригата отчете загуба от 51 млн. евро спрямо загуба от 19 млн. евро.

„Предполагаме, че третото тримесечие ще продължи да бъде повлияно значително от кризата", казва финансовият директор Матиас Борн пред Ройтерс.

Още по темата

Douglas вече преговаряше за помощ с KfW, но държавната банка за развитие е поставила изисквания, които са били трудни за изпълнение. „Ето защо има пауза в преговорите", признава мениджърът. „Предполагаме, че ще успеем да влезем в коледния бизнес и без държавна подкрепа“, казва той.

През последните години компанията разшири сериозно онлайн бизнеса си. През първото тримесечие с важния коледен бизнес Douglas реализира рекордни приходи, а продажбите се увеличиха и до февруари.

След това обаче дойде коронакризата. През март почти всички от 2 400-те магазина в цяла Европа трябваше да затворят, като приходите отчитат срив от 40,2% през този месец. Клоновете в Европа сега бавно отварят, но кризата ще остави своя отпечатък и в отчета за текущото трето тримесечие: „Както приходите от продажби, така и оперативната печалба все още ще са далеч под нормалните резултати“, допълва Борн.

Сега главният финансов директор иска да свие разходите. „Разговаряхме с доставчиците и поискахме отложени условия за плащане“, казва той.

Наемите са друг фактор: „Ние се обърнахме към наемодателите в цяла Европа и казахме, че не можем да постигнем никакви продажби в клоновете. И в родната Германия имаше интензивни дискусии относно приноса на наемодателите и също така ... бе говорено за трайно намаляване на наемите“. Douglas е кандидатствала и за германската схема за работа на съкратено работно време, „която е полезна откъм разходите“.

Борн също така уверява, че собствениците няма да са принудени да влагат нов капитал. По-голямата част от Douglas е собственост на финансовия инвеститор CVC. CVC следва Advent International като мажоритарен собственик на Douglas, а германското семейство Креке държи миноритарен дял от 15% в компанията.

Не се знае дали веригата ще приключи финансовата година със загуба, или печалба: „Все още нищо не е ясно“, казва мениджърът.

В България компанията е представена от десетина години, като в момента има 9 самостоятелни обекта, 4 от които са в столицата София.  

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Карибските държави предоставят по-евтини паспорти на заможни чужденци