Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Италианска компания иска банските ви костюми да са произведени от...отпадъци

Aquafil се стреми да превръща непотребната пластмаса в дизайнерски дрехи

Италианска компания иска банските ви костюми да са произведени от...отпадъци

Снимка: Pixabay.com

Едно на пръв поглед съвсем обикновено сметище за Джулио Бонази е отправна точка за чанта на Stella McCartney или за дънки Levi’s.

„Когато гледам сметище, виждам златна мина“, казва в интервю за Bloomberg Бонази, който е основател и главен изпълнителен директор на компанията за производство на найлон Aquafil.

В момент, когато обемът на отпадъците на основата на пластмаса достига точка на насищане в океаните, а планините от боклуци в света растат, компанията на Бонази рециклира материала и го превръща в найлон, използван за производството на шикозни дрехи и аксесоари.

А на фона на растящата информираност на потребителите и по-строгите екологични правила ръководителят на Aquafil вижда безграничен потенциал за продажби на тъкънта Econyl на компанията. Тя е произведена от рециклирани материали, които в началото на живота си може да са били килим или индустриална пластмаса или дори част от изоставена рибарска мрежа – все по-обещаваща област за рециклиране.

„Търсенето от потребителите на нови продукти е почти безкрайно, но ресурсите на планетата не са. Това е ОК, защото не можем да имаме едновременно съвършени продукти и по-добра околна среда“, казва 56-годишният Бонази.

Проверете етикета

Проверете етикета си – може вече да имате бански костюм, спортен екип или ежедневна дреха, произведена от Econyl. Adidas, Levi Strauss и Speedo International са само три от известните клиенти, използващи тъкънта, съобщава компанията.

Потребителите изглеждат по-готови от всякога да плащат високи цени за продукти, произведени от екологични материали, и Бонази казва, че Econyl, която съставлява близо 40% от продажбите на тъкани на Aquafil, е „висококачествен и следователно високомаржов“ продукт за компанията.

Още по темата

Това се потвърждава и от използването на тъканта от луксозни модни брандове като Gucci, казва главният изпълнителен директор. Брандът Stella McCartney също съобщи, че ще спре да използва необработен найлон до 2020 г. и ще увеличи употребата на Econyl.

Законодателството също подкрепя тенденцията. Макар че Европейският съюз наложи шумна забрана на потребителски стоки като пластмасови чинии, прибори и сламки от началото на 2021 г., не толкова забележима част от инициативата включва мерки за справяне с изоставени рибарски принадлежности, които съставляват около 27% от отпадъците в морето.

Значителен брой неизползвани рибарски мрежи не се събират за обработка и наред с пластмасовите продукти за еднократна употреба създават „сериозен риск за морските екосистеми, биоразнообразието и човешкото здраве“, казва се в текста на нова европейска директива. Страните членки трябва да затегнат правилата, за да гарантират събирането и управлението на отпадъците, допълва се в документа.

Точно тук се появява Aquafil, казва главният изпълнителен директор. Компанията вече се възползва от „положителните последици“ от директивата на ЕС, като големи потребители на рибарски мрежи се обръщат към италианската компания Arco за събиране и рециклиране, казва той.

„Въпреки че всяка крачка в тази посока е високо ценена, Европа можеше да бъде по-смела и да си постави по-строги цели“, казва Бонази. „Надяваме се, че отделни страни ще разберат значението на тази мярка и ще предприемат бързи действия. Времето за спасяване на планетата изтича“, казва Бонази.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Александър Рикар: С Chivas Venture заставаме зад нещо, което има цел