IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как изглежда йерархията на луксозните марки

Louis Vuitton стана твърде обикновен за китайските богаташи

09:26 | 28.10.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Часовник на британския производител Graff. <em>Снимка: REUTERS / Arnd Wiegmann</em></p>

Часовник на британския производител Graff. Снимка: REUTERS / Arnd Wiegmann

Повечето хора предпочитат с марковите си стоки да показват на света своя статус на богаташи. Преди всичко най-богатите сред богатите харесват тази показност.

„Брандовете, които се купуват, са по-важни от обема на парите, които се печелят“, казва ръководителят на HSBC Еруин Рамбург в книгата си „Династията блин“.

Той разработва пирамида на марките, която показва колко достъпни са различните луксозни марки. Започвайки с луксозни продукти от ежедневието, като Starbucks, през премиум продукти като Cartier или Rolex, до ултра висококачествени продукти, като диамантените бижута от Graff или Leviev, пише Business Insider,

Марки, които вече могат да си позволят твърде много хора, вече не са привлекателни за супербогатите. Louis Vuitton, например сега от много богати китайци се счита за „марка за секретарки“.

„Louis Vuitton стана твърде обикновен“, казва милиардерка пред основателя на China Market Research Group Суан Рейн. „Всеки я има. Може да се види във всеки ресторант в Пекин. Предпочитам Chanel или Bottega Veneta. Те са по-ексклузивни“.

Престижът на Gucci страда от подобен проблем, докато други, не толкова познати марки, като Bottega Veneta, отчитат прогрес.

„Купувам марката Maison Ullens в Париж - това е френска марка, която е изцяло произведена в Италия", казва Сара Джейн Хо, основателка на китайската школа по поведение Sarita Institute пред Business Insider. „Когато се върнах в Китай, всички мои ученици се чудеха откъде идват дрехите ми. Съвсем естествено моето училище се превърна в магазин за продажби на Maison Ullens, просто защото студентите ми обичат да купуват неща от тях“.

Разбира се, изработените по поръчка продукти остават ултимативният луксозен продукт.

"Независимо дали става въпрос за куфар на Louis Vuitton по поръчка за феновете на шотландския скоч или пурите, или за изключителен камък на Graff, категориите с продукти от най-висок клас и по поръчка не познават граници и осъществяват и най-лудите мечти (и цени)", пише Рамбург.

А ето и как изглежда неговата пирамида на лукса:  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 23:52 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още