Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Култовият производител на обувки Dr. Martens ще се листне в Лондон

Permira, която придоби през 2013 г. компанията за 300 млн. паунда, търси начин да излезе от инвестицията си

Култовият производител на обувки Dr. Martens ще се листне в Лондон

Bloomberg L.P.

Британската компания за обувки Dr. Martens възнамерява да проведе първично публично предлагане (IPO) на Лондонската фондова борса, предаде Bloomberg.

Компанията, която продава повече от 11 милиона чифта обувки всяка година в повече от 60 държави, бе закупена през 2013 г. от частната инвестиционна група Permira в сделка за  300 млн. паунда. Инвестиционната компания планира да продаде своя дял като част от IPO-то.

Още по темата

Кени Уилсън, изпълнителният директор на производителя на обувки, казва, че намерението за листване отразява „големите постижения на екипа и марката Dr. Martens през последните седем години“.

Производителят реализира приходи от продажби за 672 млн.паунда през годината до март 2020 г. и печалба преди данъци от 101 млн. паунда. Групата има 130 магазина по целия свят, но по-голямата част от приходите идват от продажбата на обувки към други търговци.

Компанията не планира да набира пари в рамките на IPO-то, се казва в изявлението, публикувано в понеделник.

Permira започна да работи с консултанти в средата на 2019 г. за начините за продажба на Dr. Martens и привлече интерес от ухажори, включително от конкурентната компания за частни инвестиции Carlyle Group, съобщи Bloomberg News по това време. Тези дискусии не доведоха до споразумение и сега се твърди, че Permira е съживила плановете си да излезе от инвестицията си през миналата година.

Силните пазари на акции правят IPO-то отново привлекателна опция за излизане, а бенчмаркът FTSE 100 Index отчита най-доброто си годишно начало в историята. Инвеститорите се надпреварват за британски акции, подпомогнати от дългоочакваната сделка за Brexit и оптимизма за глобалния растеж. Dr. Martens е третата компания, която излага планове за листитване в Лондон само за последните две седмици.

Откакто плати 380 млн. евро за производителя на обувки през 2014 г., Permira увеличи глобалното присъствие на марката, отваряйки нови магазини и разширявайки офертите за електронната търговия. 

Поне 25% от акционерния капитал на Dr. Martens ще бъдат на разположение за търговия след листването, заяви компанията в понеделник, добавяйки, че очаква да отговаря на условията за включване в британските индекси на FTSE. Още 15% ще бъдат предоставени при опция за преразпределение.

Марката бе вкарана на британската улична сцена през 60-те години на миналия век от семейство Григс, което придобива лиценза за емблематичните ботуши с осем отвора за връзки, мислейки, че здравият дизайн ще създаде отлична работна обувка. Вместо това моделът, създаден от лекар от германската армия на име Клаус Мартенс, бе радушно приет от скинари и пънкари, циментирайки обувката като символ на бунтовническата младежка култура.

Марката има доста интересна история, свързана с футбола, след като през втората половина на миналия век навлиза широко и в английската футболна култура. Обувките са носени предимно от по-твърдите феновете, а полицията обръща по-специално внимание на запалянковците с кубинки. Полицаите знаят, че от тях могат да се очакват проблеми. Има документирани случаи, в които органите на реда дори принуждават фенове да свалят обувките си Dr. Martens, ако искат да гледат мача

В средата на 80-те заради популярността на бранда сред най-крайните фенове, Футболната лига дори отказва договор за спонсорство от компанията. Но Dr. Martens намира начин как да "влезе" на стадиона, ставайки партньор на лондонския Уест Хем.

Култовите обувки носят името на Клаус Мартенс, военен лекар от Вермахта, който разработва първия модел през 1945 г.  „Седмица след края на войната навсякъде плъзнаха мародери. Всички търсеха ценности, бижута и т.н., а аз взех малко кожа, игли и конци. С тях измайсторих обувки с дебела подметка, които си бях представял в съзнанието си", спомня си Мартенс. 

Идеята на 25-годишния лекар е да създаде удобни обувки с не толкова твърда подметка, както на армейските ботуши. Клаус си партнира с приятел от университета, доктор Херберт Функ от Люксембург, а през 1947-а двамата откриват обувен цех в близост до Мюнхен. Подметките се изготвят от каучук от бракувани германски самолети, стелките са от пагони, а кожата е взета от униформените панталони на офицерския състав.

Моделът на Мартенс придобива огромна популярност и се ползва дори от много жени, които се занимават с тежък физически труд.

Малко по-късно Мартенс и партньорът му Функ решават, че е време да излязат и на чуждия пазари и в края на 50-те пускат реклама в международни каталози. Карето им в едно от тези списания е забелязано от Бил Григс, наследник на основателите на английската компания за обувки Griggs & Co, създадена в началото на 20-и век. Той се свързва с Мартенс и купува от него лиценза за производството. Англичаните омекотяват подметката и правят няколко ключови промени, като закръглянeто на предната част, въвеждането на емблематичния жълт шев и т.н.
През 1960 г. Григс пуска първия британски модел Dr. Martens, наречен 1460 заради датата на излизането му на пазара (1 април 1960 г.), а вишневочервените кубинки се превръщат в легенда.



Марката нашумява, след като с такива обувки се появява китаристът на британската рок банда The Who Пийт Таунсенд. По-късно наричаните и "Docs" обувки са популярни и сред пънк сцената.  Сред настоящите почитатели на марката са актрисата Дрю Баримор и противоречивата поп звезда Майли Сайръс.

Многоцветните обувки на компанията, популярни в последните години, вече са обичайна гледка на училищните площадки. Причина за това е, че почти половината продажби на марката са генерирани сред младежите в САЩ.

Permira, който има богат опит в притежанието на модни брандове, е един от акционерите в модната верига New Look и популярната марка Hugo Boss.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Киноиндустрията започва 2021 г. с надежда за по-добри дни