IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Манчестър Юнайтед се стреми към рекорден договор с Nike

Според WSJ контрактът може да е за 10 години за стойност над 440 млн. евро

10:32 | 27.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Манчестър Юнайтед току-що преживя най-слабия си футболен сезон от 20 години насам. Независимо от това богатият на традиции английски клуб има амбициозна цел – да сключи най-голямата сделка за спонсорство в историята на футбола, пише The Wall Street Journal.

Клубът води преговори с Nike и други известни търговци на дрехи за оборудването на тима. Мениджърите на Манчестър Юнайтед вярват, че договорът може да е със срок от десет години на стойност повече от 440 млн. евро, съобщават хора, запознати с преговорите.

Nike вече е доставчик на екипите на отбора и затова е един от основните партньори. Но американската компания очевидно няма желание да подпише сделката за толкова сериозна сума. В момента Nike е платила 302 млн. лири (373 милиона евро), като за тази сума си е осигурила спонсорство за 13 години, както и правата за производство и продажба на фланелки и сувенири. Клубът и концернът са основали заедно компанията Manchester United Merchandising, която се занимава с цялата дейност на мърчандайзинг на стоки, а също и управлява мрежа от футболни школи. Символът на Nike се вижда заедно с логата на другите спонсори на Олд Трафорд, стадиона на отбора.  

Договорът с Nike изтича в края на предстоящия сезон. Американската компания има право да го продължи с подобрена оферта на всяко предложение на конкурент, което се получи от клуба. Ръководството на Nike би видяло с удоволствие как играчи като Уейн Рууни или Робин ван Перси обличат екипи с марката, но не и на всяка цена. A евентуална дългосрочна сделка в размер на 1 млрд. долара, за каквато пишат някои британски таблоиди, изобщо не подлежи на обсъждане, казва експерт. Изпълнителният директор на Манчестър Юнайтед Ед Удуърд заяви през миналата седмица, че клубът "води много добри дискусии с редица страни".

Юнайтед, чиито акции се търгуват на фондовата борса в САЩ, е една от най-известните спортни марки в света. Приходите се е увеличили значително през последните години, благодарение на договори за спонсорство с компании от световен мащаб. През първото тримесечие клубът е реализирал печалба от 10,9 милиона лири, три пъти по-висока от преди година. Продажбите се увеличават с 26 на сто.

Най-голямата сделка на Манчестър Юнайтед досега е сключена през 2012 г. Тогава автомобилостроителят General Motors заплати равностойността на почти 60 млн. евро на година, за да може клубът да популяризира марката на GM Chevrolet.

Споразумението доведе до уволнението на бившия маркетинг шеф на GM. A мениджър на GM заяви наскоро, че дружеството продължава да държи на спонсорството, въпреки че Chevrolet се оттегля от Европа и сделката не донесе измерими резултати. "Факт е, че това е високо уважавана марка, която има огромна фенска база", заяви новият главен маркетинг директор на GM Тим Махони по отношение на Манчестър. „Почти всеки път, когато те играят, отборът се гледа от зрители в целия свят".

През април отборът уволни мениджъра си Дейвид Мойс заради слабото представяне след по-малко от година начело на тима. Седмото място в класирането означава, че за първи път от средата на 90-те години отборът няма да играе в Шампионската лига. През миналата седмица за наследник на Мойс бе представен Луис ван Гаал.

И други клубове се опитват да привлекат спонсори за по-дълъг период, като така си осигуряват подкрепа дори в случай на недобро представяне. Така например Puma ще придобие през лятото правата да доставя фланелки на Арсенал Лондон, според медийни публикации за период от пет години. По данни на Puma това е най-голямата ѝ сделка в корпоративната ѝ история. Преди това именно Nike обличаше лондончани в продължение на 20 години. През 2011 г. по този път се отправи и американската компания Under Armour и плати по между 7 и 9 млн. евро на година за правата да облича Тотнъм.

През изминалия сезон Nike бе спонсор на шампионите в Испания, Франция, Италия и Англия, сред които и местния враг на Юнайтед – Манчестър Сити. През тази година Nike ще доставя оборудване и на националните отбори на Холандия, Франция, Италия и Англия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:18 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още