IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Началото на годината е идеалното време за бизнеса с онлайн запознанства

Приложението за запознанства Zoosk обикновено наблюдава 20% увеличение на броя на потребителите през първите две седмици на годината

13:00 | 02.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Шарън Стоун не е сама в борбата си с приложенията за онлайн запознанства. Актрисата туитна в края на миналия месец, че е блокирана от сайта за запознанства Bumble, тъй като други потребители са докладвали нейния профил, смятайки, че е фалшив. „Някои потребители са докладвали че това не бих могла да съм аз“, пише актрисата.

Клеър О'Конър, директор по съдържанието в Bumble, отговори на Стоун в Twitter, че профилът й е възстановен, уверявайки я, че това няма да се повтори. Туитът на Стоун беше споделен над 4000 пъти и получи 44 000 харесвания.

За много необвързани или нещастно влюбени хора празниците са най-самотният период в годината и по това време индустрията за запознанства, оценена на 3 милиарда долара, отчита скок в броя на потребителите, съобщава Market Watch.

Чувството на изолация или изключване от реалността може да мотивира хората да активират отново профила си в Tinder“, казва Джефри Хол, доцент по изследвания на комуникациите в Университета в Канзас.

Приложението за запознанства Zoosk обикновено наблюдава 20% скок в броя на потребителите през първите две седмици на годината, eHarmony също вижда подобно увеличение на мобилните регистрации след празниците, посочиха от двете компании. В Grindr, приложение за хомосексуални мъже, обикновено има 30% увеличение на потребителите през празничния сезон. Match.com и OKCupid също виждат засилване на интереса към услугите им между Коледа и Свети Валентин.

Друга причина за скока в активността на приложенията за запознанства може да е свързана със следпразничната депресия. „Много необвързани седят около семейната трапеза по време на празниците и си мислят:„ Може би е по-добре да имаш партньор “, казва Марк Брукс, анализатор в индустрията за запознанства и редактор на Online Personals Watch. „Точно тогава те започват да посещават сайтове за запознанства“, добавя още той.

При постоянния поток от снимки на щастливи хора по празниците в социалните мрежи Facebook и Instagram експертите твърдят, че натискът да се впишеш в романтичната атмосфера през това време на годината никога не е бил толкова интензивен.

Кой не би искал да подражава на щастливите фотографии на двойки по време на празничния сезон? Но онлайн запознанствата не са евтини. Безплатните приложения подтикват хората да надграждат услугата срещу заплащане, а платените сайтове са насочени (на теория) към хора със сериозни намерения относно срещите. Приблизително 30 млн. уникални потребители или около 10% от населението на САЩ посещават сайтове за запознанства всеки месец, според пазарния изследовател Nielsen.

Match.com таксува между 16 и 36 долара на месец, в зависимост от продължителността на времето, за което се регистрирате, а таксите за eHarmony са между 10 и 60 долара на месец. Потребителите могат да спестят, като предплатят за шестмесечен пакет например. А някои сайтове и приложения като PlentyofFish.com, Tinder, Grindr и OkCupid предлагат безплатно членство за основната си услуга.

Тези цени, разбира се, не включват цената на самите срещи. Проучванията сочат, че необвързаните хора харчат между 1596 и 2069 долара годишно за срещи в зависимост от това къде живеят. В тези суми са включени разходите за подготовка за срещата. Но в градове като Ню Йорк вечеря за двама с вино лесно може да надхвърли 150 долара.

Добрата новина е, че при 10-годишен икономически ръст и въпреки прогнозите за рецесия, заплатите за американците вероятно ще продължат да се увеличават. Възможно е милиони необвързани да имат повече пари, които да похарчат за запознанства.

Американците са практични, дори когато става дума за любов. Около 56% от хората казват, че искат партньор, който осигурява финансова сигурност повече от такъв, с който да изживеят умопомрачителна любов (44%), сочи неотдавнашно проучване, публикувано от Merrill Edge.


Тази нагласа се поддържа в почти еднаква степен както от мъже, така и от жени (54% и 57%). Това може би не е изненада, като се има предвид, че хората се женят на по-късна възраст в живота си, когато се предполага, че вероятно имат повече активи и търсят някой, който е финансово сигурен и платежоспособен като тях. Единствено поколението Z (роденените между 1996 и 2010 г.) избира избра любовта над парите (54%), според същото допитване.

Необвързаните като Стоун обаче трябва да проявяват повишено внимание. Проучванията показват, че много потребители на сайтовете за запознанства лъжат за възрастта си, въпреки че наскоро започнаха да се предприемат стъпки за санкциониране на подобни прояви. Други необвързани използват филтри или фотографски приложения за обработка на изображения, за да изглеждат по-млади на снимките си.

Сайтове за запознанства предоставят достъп до повече потенциални партньори, отколкото традиционните методи за запознанства, според проучване, публикувано в журнала Psychological Science in the Public Interest. Но актът на сърфиране и сравняване на голям брой профили може да накара хората да гледат на потенциалните партньори като на взаимозаменяеми и да намали желанието им да се ангажират с един определен човек", се твърди още в проучването.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:29 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още