IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-големият японски пивовар атакува Европа

Със закупените миналата година местни брандове Asahi се превърна в третата по големина пивоварна на Стария континент

12:26 | 21.09.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Японската компания Asahi Group Holdings ще увеличи продажбите на най-продаваната си бира Super Dry в Европа с помощта на местно производство, подпомогнато от по-бързата интеграция на закупените миналата година брандове за 11 млрд. долара от Anheuser-Busch InBev.

Най-големият японски пивовар ще произвежда Super Dry в Падуа, Италия, от този месец и ще продава премиум марката в Италия и Великобритания от януари, заявява президентът Акийоши Коджи в интервю за Bloomberg в четвъртък. По-рано Коджи възнамеряваше продажбите да започнат през 2019 г. Според Asahi международните продажби на Super Dry в Европа и други пазари извън Китай, Хонконг и САЩ ще нараснат почти двойно до 11 млн. каси до пет години с ефективно разпределение.

Заводът в Падуа е част от европейските активи, придобити миналата година.

„Опитах бирата там, преди да започне производството, и вкусът ѝ е същият като в Япония“, казва 65-годишният Коджи от офиса си в Токио.

Asahi се възползва от заздравяването на позициите си на европейския пазар за бира чрез закупените миналата година брандове, с които стана третата по големина пивоварна компания на континента. Японската компания се стреми да засили международното си разширяване, тъй като потреблението у дома отслабва, а местната борба с конкуренти като Kirin Holdings се засилва.

Компанията иска 35-36% от общата ѝ оперативна печалба да идва от извън Япония в следващите пет до шест години спрямо прогнозата за 31% за 2017 г. През август Asahi повиши прогнозата си за годишната печалба с 15% въз основа на приноса от европейските придобивания, както и от по-доброто от очакванията представяне на безалкохолните напитки и бизнеса с храни.

Покупките в Европа са част от плана на Asahi да се превърне в глобална компания за премиум бира. През март Asahi завърши сделката за закупуване на бизнеси с бира на SABMiller, включително популярната в Централна и Източна Европа чешка бира Pilsner Urquell. SABMiller по-рано бе придобита от Anheuser-Busch InBev. Миналата година Asahi завърши придобиването на Peroni и други бирени марки от Anheuser-Busch InBev.

Според Коджи Asahi ще започне да продава Pilsner Urquell и Peroni през Япония от следващата година. Самата японска компания също се разделя с някои от активите си, за да плати за придобиванията.

Акциите на Asahi поскъпнаха с 0,3% в Токио в четвъртък. Цената им отчита ръст от 23% за тази година спрямо повишение от 9,9% на японския бенчмарк Topix.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още