IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nestle продаде щатския си бизнес с вода за 4,3 млрд. долара

Купувач е фондът за дялови инвестиции One Rock в партньорство с Metropoulos & Co

10:09 | 17.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка:&nbsp;Bloomberg</p>

Снимка: Bloomberg

Швейцарският концерн от хранително-вкусовата промишленост Nestle SA продава своя бизнес с бутилирана вода в САЩ и Канада на компанията за дялови инвестиции One Rock Capital Partners за 4,3 млрд. долара, тъй като хранителният гигант продължава да обновява портфолиото си, предава Bloomberg.

Продажбата на One Rock, която си партнира с Metropoulos & Co., включва известни марки, включително Poland Spring и Deer Park. Международните премиум марки на Nestle, включително Perrier, San Pellegrino и Acqua Panna, не са част от сделката.

През юни Nestle обяви стратегически преглед на бизнеса, тъй като планира да изостри фокуса на глобалното си портфолио за вода. Bloomberg News съобщи по-рано този месец, че компанията води преговори за продажба на бизнеса на One Rock.

Производителят на храни обновява портфолиото си и продава активи, откакто Марк Шнайдер стана главен изпълнителен директор през 2017 г., тъй като се фокусира върху по-бързо развиващите се области, като кафе и храна за домашни любимци, докато обръща по-малко внимание на закуските.

Продажбите на бутилирана вода бяха засегнати от спада на храненето извън дома по време на пандемията.

Северноамериканският бизнес с вода на Nestle реализира приходи от около 3,4 млрд. франка (3,8 млрд. долара) през 2019 г., с изключение на международните марки.

Изправен пред натиск от страна на активисти инвеститори, изискващи по-голяма печалба, Шнайдер измести фокуса на най-голямата компания за храни и напитки в света от пакетираните храни (снаксове) и инвестира в по-реномирани проекти, включително в пускането на първия вегански KitKat.

Макар че съвсем малък брой малки брандове правят веган мляко за шоколад, повечето популярни марки все още не са се присъединили към тенденцията. Lindt & Spruengli, която е известна с великденските си зайци, завити в златиста опаковка, започна да продава шоколадови барчета на основата на овесено мляко под марката си Hello. Mars пусна веган версия на шоколадчетата си Galaxy във Великобритания. Cadbury на Mondelez International също обяви планове да произвежда млечен шоколад на растителна основа.

Миналата година Nestle пусна на пазара заместители на колбасите и също така произвежда кайма на растителна основа, както и сладолед и кафени продукти без мляко.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:58 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още