Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Новото рекламно лице на Nike ѝ осигури медиен шум за 43 млн. долара

Действията на Колин Каперник се приемат противоречиво в САЩ, което изглежда е в полза на компанията

Новото рекламно лице на Nike ѝ осигури медиен шум за 43 млн. долара

Новата реклама на Nike с Колин Каперник Снимка: Ройтерс

Полемиката около новата рекламна кампания на Nike с участието на спортиста Колин Каперник не е изненада за компанията за спортни стоки. И въпреки множеството отрицателни коментари тя може да се окаже изключително успешна.

За по-малко от 24 часа, откакто състезателят по американски футбол Каперник обяви участието си в Twitter, Nike получи медийно отразяване на стойност над 43 млн. долара, като преобладаващата част от материалите са с неутрална или положителна нотка. Това показва проучване на Apex Marketing Group, цитирано от Bloomberg. А това значително компенсира риска клиенти да бъдат отблъснати от компанията, смята маркетинговият експерт Боб Дорфман от Baker Street Advertising.

„Това не е ход, който всяка компания може да направи, но за Nike със сигурност е умен ход“, допълва той.

Още по темата

Въпреки това акциите на производителя на спортни стоки завършиха борсовата сесия във вторник с понижение на цената си от 3,2% - най-големият еднодневен спад от април насам.

Колин Каперник си навлече гнева на феновете на американския футбол, след като в знак на протест срещу расизма и насилието срещу чернокожи в САЩ отказа да става на крака по време на американския химн, вместо което коленичи. Неговият жест се превърна в движение и стана практика за редица други американски спортисти въпреки множеството критики.

Рекламната кампания е първата стъпка от новото партньорство на Nike със спортиста и е продължение на сделката, която той сключи с компанията, след като през 2011 г. влезе в Националната футболна лига на САЩ.

Рекламата с негово участие включва снимка на лицето му в близък план, съпътствано от слогана „Вярвай в нещо. Дори и това да означава да пожертваш всичко“. Каперник е без отбор, откакто започна протеста си по време на мачове.

Съобщението за рекламната кампания незабавно предизвика реакции от страна на почитатели и критици на спортиста, последните от които дори публикуваха в интернет клипове с това как горят свои продукти на Nike.

В същото време редица популярни личности се изразиха положително за рекламата, включително бившият директор на ЦРУ Джон Бренан, бившият президент на Иран Махмуд Ахмадинеджад и тенисистката Серена Уилямс.

Американският президент Доналд Тръмп – един от най-острите противници на протеста на Каперник, заяви, че рекламите изпращат „ужасно послание“.

По статията работиха: Елена Илиева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Защо IKEA затваря единствената си американска фабрика?