Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Нужни ли са ни още герои? Disney мисли, че да

Компанията залага, че може да прави популярните си франчайзи, без дa омръзва на аудиторията

Нужни ли са ни още герои? Disney мисли, че да

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Много медийни и технологични гиганти се надяват да си спечелят място на пазара на стрийминг услугите. Стратегията на Disney е да заложи, че прекалено много от нещо не е никак зле, пише Wall Street Journal.

Спинофът на Marvel “Hawkeye” дебютира в Disney+ тази седмица. Той е петият сериал от популярния франчайз, който влиза в стрийминг услугата на компанията тази година. Това следва 21 филма на Marvel, които Disney е пуснала от първата продукция “Отмъстителите“ през 2012 г. Франчайзът „Междузвездни войни“ на компанията вероятно също ще направи трета голяма премиера в стрийминг услугата през януари с “The Book of Boba Fett” – сериал, свързан с хитовата серия „The Mandalorian”, която беше пусната в Disney+ и постигна голям успех в края на 2019 г.

Франчайзите на Marvel и “Междузвездни войни“, които компанията придоби съответно през 2009 и 2012 г., са двата най-успешни филмови актива в историята. Те са генерирали близо 34 млрд. долара в глобалния боксофис до този момент. Като добавим и Pixar, студиото, което Disney купи през 2006 г., плюс огромния списък с блокбъстъри, които компанията е пуснала под собствената си марка, не е изненада защо Disney постоянно води в боксофиса. Тя оглавява боксофиса в САЩ и Канада с брутните приходи от 40,5 млрд. долара с 588 продукции от 1995 г. насам, показва сайтът The Numbers. Това е средно около 69 млн. долара на филм – много над средните 47 млн. долара за Warner Bros, Sony, Universal, Paramount и студиото, известно някога като Twentieth Century Fox.

Тези франчайзи изиграха основна роля в ранния успех на стрийминг услугите на компанията. Само за две години Disney+ привлече над 118 млн. плащащи абонати. На пазарния лидер Netflix му трябваше цяло десетилетие, за да постигне същото.

Още по темата

Но най-новите сериали се появяват в момент, в който Disney е изправена пред редица предизвикателства на пазара на стрийминг. Компанията прибави само 2,1 млн. абонати към Disney+ през четвъртото фискално тримесечие, завършило през септември. Това е най-малкият брой, откакто услугата беше пусната и представлява рязък спад спрямо 12,4 млн. привлечени потребители през предходния период. Освен това компанията използва представянето на финансовите си резултати, за да предупреди, че растежът на броя на абонатите може да остане по-слаб през следващите няколко тримесечия, докато Disney надгражда съдържанието си.

Това предупреждение доведе до спад на цената на акциите. От началото на годината стойността на книжата на Disney е спаднала с 15%, предимно заради притесненията за растежа на Disney+. Това рязко контрастрира с 25-процентния ръст на цената на акциите през 2020 г. въпреки огромния удар, който пандемията нанесе на бизнеса с тематични паркове на Disney.

Независимо от сегашните проблеми, Disney се придържа към абициозната си дългосрочна цел да има между 230 и 260 млн. плащащи абонатина Disney+ доэкрая на фискалната 2024 г. Ако към всичко това се добавят и целите за услугите ESPN+ и Hulu, това означава общият брой на стрийминг абонатите да достигне над 300 млн. долара. За сравнение Wall Street очаква сегашният пазарен лидер Netflix да има под 300 млн. абонати по същото време по данни на FactSet.

Но постигането на тази цел означава, че Disney трябва да открие поне 112 млн. души, които все още не са се абонирали за едноименната ѝ услуга – това е лесно да се каже, но трудно да се постигне, тъй като е трудно да си представим такава основна аудитория (семейства с деца, суперфенове на „Междузвездни войни“ и Marvel), които все още не са се абонирали. Компанията отбеляза, че сегашното фискално тримесечие ще бъде първото, което ще включва оригинално съдържание от всичките ѝ популярни брандове в рамките на един и същ отчетен период.

Дългосрочната цел предполага също, че Disney може да продължи да печели от популярните си франчайзи без да има спад на аудиторията. Това изобщо не е сигурно. Най-новата филмова премиера на Marvel „Вечните“ не беше приета добре от критиците и генерира по-малко в боксофиса през първите си три седмици, отколкото всеки друг филм на Marvel от появата на „Ант Мен“ през 2015 г., сочат данни на Box Office Mojo.

Disney е изправена пред ограничения и относно типа съдържание, което може да пуска под своя насочен към семейства бранд. Главният изпълнителен директор Боб Чапек наскоро призна, че „трябва да имаме широк подход“ към съдържанието в стрийминг услугите на Disney. И все пак е трудно да си представим как хитове на Netflix като изпълнения с насилие „Squid Game” или „Bridgerton” пасват на Дома на Мики Маус.

По статията работи: Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Големи марки настояват за пакт за свиване на производството на пластмаса