Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Представената и в България Douglas обмисля мащабно закриване на обекти

Вълната на затваряне може да засегне над 500 от общо 2400 обекта

Представената и в България Douglas обмисля мащабно закриване на обекти

Снимка: AFP PHOTO DDP/JOCHEN LUEBKE GERMANY OUT

Парфюмерийната верига Douglas планира закриване на свои обекти в цяла Европа с оглед на триумфалния напредък на онлайн търговията на дребно. В Европа трябва да бъдат премахнати общо до 500 от почти 2400 обекта, както съобщава Manager Magazin, позовавайки се на корпоративни източници. Управителният екип на Douglas, оглавяван от Тина Мюлер, ще предложи съкращенията на надзорния съвет в края на януари.

Според специализираното списание Lebensmittel Zeitung вълната на затваряне може дори да засегне „над 500 клона“. Говорителка на компанията не коментира темата пред DPA. Мюлер обаче вече беше подчертал миналото лято: „Търсенето на клиентите се променя. Наблюдава се тенденция от стационарно пазаруване към онлайн пазаруване. Трябва да вземем предвид тази структурна промяна, като преразгледаме клоновата мрежа“.

По онова време ръководителят на групата не остави никакво съмнение, че не всички от 2400-те магазина ще оцелеят при "ревизията" на клоновата мрежа. Но подчерта: „Германия ще бъде по-малко засегната от затварянето на магазини, отколкото Южна Европа". Основната част от обектите, които предстои да бъдат затворени, се намират в Испания и Италия, където Douglas управлява мрежа с голям брой много малки магазини в резултат на придобивания. Компанията е силно задлъжняла – с 2,2 милиарда евро и е силно засегната от блокадите в цяла Европа.

Още по темата

Това обаче доведе и до факта, че превръщането на Douglas в дигитален търговец се ускори, а онлайн бизнесът се разви по-добре от планираното. През календарната 2020 г. Douglas постигна продажби от 1 млрд. евро по цифрови канали, пише Manager Magazin. 

Douglas предизвика дискусия през декември, когато парфюмерийната верига обяви, че нейните клонове ще отворят въпреки мерките за блокиране, наложени от федералното правителство. Компанията твърди, че продава предимно артикули за дрогерии и поради това ще държи клоновете си отворени. Шефът на групата Мюлер беше остро критикуван за това и няколко дни по-късно отмени решението. Оттогава всички магазини на Douglas са затворени.

В България компанията е представена от десетина години, като в момента има 9 самостоятелни обекта, 4 от които са в София.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
И новият най-богат китаец е…