Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Производителите на диаманти се чудят какво да правят с инвентар за милиарди

Камъните продължават да се трупат, а търсене няма

Производителите на диаманти се чудят какво да правят с инвентар за милиарди

Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

В един от най-големите трезори за съхранение на диаманти в света, разположен на необявено местоположение в офисна сграда край столицата на Ботсвана, камъните продължават да се трупат.

Собственикът De Beers, който добива и продава по-голяма част от своите диаманти в африканската страна, почти не е продал необработен камък от февруари насам, посочва Bloomberg в свой материал. Същото важи и за руския конкурент Alrosa PJSC. Но сега, след като ограниченията заради коронавируса – които блокираха индустрията в продължение на месеци, започват да отпадат, непродадените камъни се оказва, че създават дилема.

Как да се намалят запасите на стойност милиарди долари, но без да се навреди на зараждащото се възстановяване?

Пандемията почти унищожи диамантения бизнес. Магазините затвориха врати, индийските бижутери си останаха вкъщи, а De Beers трябваше да се откаже от мартенското си събитие за продажба, тъй като купувачите нямаше как да пътуват, за да видят стоката.

Още по темата

De Beers и Alrosa обаче се опитват да защитят пазара си. Компаниите отказват да намалят цените, като вместо това позволяват на купувачите безпрецедентната свобода да се откажат от договорите си за покупка на камъни. Те също така намалиха добива в опит да регулират нивата на резервите. Но диамантите продължават да се трупат.

Петте най-големи компании за производство по всяка вероятност притежават излишен инвентар за около 3,5 млрд. долара, по данни на консултантската компания Gemdax. Сумата би могла да достигне и до 4,5 млрд. долара до края на годината или една трета от годишната продукция на необработени диаманти.

Могат ли производителите едновременно да се отърват от стоката и да запазят пазара?

След като беше принудена да отмени мартенското си събитие, De Beers успя да организира продажба през май, но не обяви резултатите, както прави обикновено. Според запознати продажбата е донесла приходи от 35 млн. долара. Миналата година събитието от същия месец донесе 416 млн. долара.

Следващият тест за индустрията се очаква по-късно през месеца със следващото събитие на De Beers. Този път на клиентите ще бъдат показвани диаманти и извън ботсвана. Купувачите също така отново ще имат право да се отказват от вече договорена продукция.

Клиентите на De Beers, някои от която бяха силно разгневени от търговските практики на производителя от последните години, приветстват мерките.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (12)

   1| 2    
0
 
2
 
12
преди 3 месеца
Да го раздават на бедните щом се е стигнало дотук.
0
 
7
 
11
Dr. Vatnikov до: фиг.1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Всъщност всичко е въпрос на лична оценка кое каква стойност има.
Занеси картината на Рембранд в Африка и ще видиш каква стойност ще има. :)))
За мен всъщност тя би имала същата стойност, както и една картина от художник, рисувал морето в Созопол, например. Същия принцип, като диамантите, някой е решил, че са ценни.
За мен технологията е ценност, това, което развива човечеството, средствата и ресурсите за живот на хората, а не дрънкулки или картини, набедени за много ценни.

Въпрос на гледна точка.
3
 
5
 
10
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Тия, които твърдят, че нещо имало стойност ако се използвало в индустрията, явно са сбъркали посоката. Това, което прави индустрията има някаква стойност само ако се търси от хората. А дали хората ще го използват или само ще му се любуват или пък само ще се хвалят си е работа на хората (когато не са заети с работа в "индустрията"). То по тази логика изобщо луксозни или униклни неща изобщо не са нужни. И една ватенка стига.
2
 
8
 
9
фиг.1 до: Dr. Vatnikov
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Не съм съгласен, че активите имат стойност само ако се използват в индустрията. Някои неща са ценни заради самите себе си. Една картина на Рембранд няма никакво приложение в промишлеността, но въпреки това е безценна. Според мен, трябва да преразгледаш критериите си за стойност.
1
 
8
 
8
преди 3 месеца
и децата разбраха, че диаманти има в изобилие, просто не се пускат на пазара...а при тези абсурдни цени пък изобщо - кой ще дава такива ненормални пари за камъни при задаващия се глад

Още от Zoom
Caesars и Apollo влизат в битка за William Hill