IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рекордно дългото лято разпали бирената жажда на германците

82% от общите продажби на бира са били предназначени за вътрешно потребление

14:58 | 01.11.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Германските пивоварни и бирарии са продали 72,7 милиона хектолитра бира през първите девет месеца на годината. Това е увеличение с 0,8%, или 0,6 милиона хектолитра, в сравнение със същия период на предходната година, става ясно от статистиката на Федералната статистическа служба във Визбаден. Не са включени данните за безалкохолни бири и безалкохолни смеси с бира, за които според представителите на индустрията също има „силно търсене". 

Бирените миксове, т.е. бира с лимонада, кола или сокове, съставляват 5,1% от общите продажби на бира през периода януари-септември, или 3,7 милиона хектолитра, твърдят статистиците. Това е увеличение с 11,3% в сравнение със същия период на предходната година. 82% от общите продажби на бира са били предназначени за вътрешно потребление, като вътрешните продажби са се увеличили с 0,9%.

Браншът оправда данните преди всичко със слънчевото и топло време от пролетта насам. Пивоварните е трябвало да ангажират специални допълнителни смени, а през лятото в някои части на страната дори се е стигнало до недостиг, твърди Германската асоциация на пивоварите, цитирана от DPA. Сега индустрията се надява на мека есен и очаква с оптимизъм  добро развитие на бизнеса и в края на годината. Световното първенство по футбол също е било сред причините за увеличеното потребление на бира.

Синдикатът Храни-напитки-ресторанти (NGG) пояснява, че данните са „добра новина за един бранш, който напоследък пострада. Заради спада през последните години много големи пивоварни бяха принудени да правят силни отстъпки. „Но ниските цени са погрешният път", предупреждава NGG. 

Въпреки лекото покачване сега пивоварните в Германия се сблъскват от години с непрекъснато намаляващи продажби. През тази година клиентите са принудени да плащат повече за ечемичената напитка. Заради сушата и произтичащите от това по-ниски добиви ечемикът за пивоварите поскъпна.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:22 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още