IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ричърд Брансън поиска държавна помощ за Virgin Atlantic

Ще направим всичко възможно, така че авиокомпанията да продължи да работи, но ще ни е нужна правителствена подкрепа, твърди милиардерът

22:36 | 20.04.20 г. 14
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Той не е мъж на тихите думи - дори и по време на криза: Предвид заплахата, породена от пандемията на коронавируса, британският милиардер Ричард Брансън публично поиска държавна подкрепа за авиокомпанията си Virgin Atlantic.
Той и неговият екип "правят всичко възможно, за да поддържат живота на авиокомпанията", казва 69-годишният британец в скорошна публикация в личния си блог, „но предвид голямата несигурност в туристическата индустрия се нуждаем от държавна подкрепа".

През март компанията му поиска от държавата спешно финансиране в допълнение към пакета, предоставен за всички британски компании, но все още не е постигната сделка.

„Ще направим всичко възможно, така че авиокомпанията да продължи да работи, но ще ни е нужна правителствена подкрепа, за да постигнем това, изправени пред голямата несигурност около пътуванията днес и без да знаем колко дълго ще останат на земята самолетите", заявява Брансън в обръщение до персонала, публикувано в блога.

Помощта ще бъде под формата на търговски заем, няма да бъдат безплатни пари, и авиокомпанията ще ги върне, допълва той.



Virgin Atlantic, чиято централа е във Великобритания, е 51 процента собственост на Virgin Group на Брансън и 49 процента - на американската авиокомпания Delta, припомня Ройтерс. 

Брансън основава авиокомпанията преди 36 години, а сега тя е крайъгълен камък на империята му, която вече включва множество компании - от фитнес зали до мобилни оператори и космическата компания Virgin Galactic. Състоянието на британеца се оценява на над 5 млрд. евро, а той се счита за седмия по богатство човек във Великобритания.

Сянка над целия бранш

Едва преди няколко дни индустриалната асоциация IATA предупреди, че авиокомпаниите са изправени пред "катастрофална" ситуация: Според прогнозите се очаква тази година приходите от пътнически трафик да намалят с 314 милиарда долара, или 55 процента. „С други думи: Половината от нашите приходи изчезнаха“, заяви лидерът на асоциацията Александър де Жуниак. 

 

Само през второто тримесечие авиокомпаниите могат да изгорят 61 милиарда долара в брой чрез извеждане от експлоатация на флотите си. „Много авиокомпании няма да оцелеят без помощ“, предупреди де Жуниак. И затова не само Брансън е силно разтревожен: ръководителите на други авиокомпании също изразиха безпокойство.

Например ръководителят на Easyjet Йохан Лундгрен, който предупреди: „Става въпрос за оцеляването на индустрията". Easyjet се възползва от мерки на правителството на Обединеното кралство, за да помогне на предприятията, засегнати от кризата: Механизмът за корпоративно финансиране (CCFF), който дава на бизнеса достъп до заеми.

 

Империя от 70 000 работни места

Брансън иска нещо подобно за своята авиокомпания - но според съобщения в медиите британското правителство е скептично настроено. Брансън заяви, че не става въпрос за „безплатни пари“, а за заем, който авиокомпанията му ще изплати.

"Факт е, че в тази напълно нова кризисна ситуация много авиокомпании по света ще се нуждаят от правителствена помощ и много от тях вече са получили тази помощ“. Той и другите мениджъри са работили ден и нощ, за да запазят възможно най-много от над 70 000 работни места в неговата империя.

Брансън отхвърли твърденията, че е инвестирал твърде малко от собствените си активи: „Виждал съм много коментари относно активите си - но това се основава на стойността на предикризисните операции на Virgin в световен мащаб“, каза той. Това не „са пари, които са в банкова сметка и които са свободно достъпни". Значителна част от корпоративните печалби на Virgin Group никога не са били изтеглени от компанията през годините, а са реинвестирани, твърди той.

„Предизвикателството е, че не влизат пари, а изтичат - много“. Миналия месец той беше обещал четвърт милиард долара за осигуряване на работни места „и това вероятно е само началото“.

 

Клиенти на Virgin Atlantic, включително производителя на самолети Airbus SE, производителя на двигатели Rolls-Royce Holdings Plc и летищните оператори Heathrow Ltd. и Manchester Airports Group, са писали на правителството, казвайки колко важна е Virgin Atlantic за техния бизнес. Брансън също така заявява в писмото си, че евентуален колапс ще отстрани главния конкурент на British Airways, което ще повиши цените.

Положението на Virgin Australia е още по-критично, като в края на 2019 г. дълговете ѝ са за над 5 милиарда австралийски долара (3,2 млрд. долара).

Брансън вече притежава само 10% дял в превозвача, базиран в Бризбейн, в сравнение с 51% от Virgin Atlantic. Etihad Airways, Singapore Airlines, Nanshan Group и HNA Group имат дялове от около 20%.

Virgin Australia поиска от правителството заем от 1,4 милиарда австралийски долара, конвертируем в собствен капитал, за да се справи с кризата. Той се конкурира на онова, което е по същество пазар за двама играчи, доминиран от Qantas Airways Ltd., и не е реализирал годишна печалба в продължение на седем години. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:51 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

14
rate up comment 0 rate down comment 0
khao
преди 3 години
пак ли си говориш сам със себе си миячо прподнал ... ти аок беше чел, щеше да си намериш работа тук, *** черна!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 0
hazard
преди 4 години
Именно щото Бритиш Еър Уейс е частично държавна, няма да помогнат на Върджин.На пазара в УК има и други компании, няма да стане монопол.Да пусне част от пакета акции на пазара, арабите може да си купят, така става, не дайте ми заем, аз съм голям работодател.В момента плаща само паркинг на самолетите, не е много, ще плати от девидентите и от печалбата на фирмата.Те Томас Кук не спасиха, тоя *** ще спасяват.След още месец ще искочат други ревящи за спасение -йок.Държавата има държавата има държавни фирми, социални услуги и служители да обезпечава, това не е фалиралия САЩ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 3 rate down comment 0
hazard
преди 4 години
Ако фалира, работниците ще си намерят друга работа, да не би да трябва да работят там до живот ???Той си е пуснал всички работници в НЕПЛАТЕНА до юни и без това (беше първи).Като иска заем, компанията да заложи активи и да поискат заем от банка.Просто е.Дължавата не иска да одържавява всяка частна фирма.Тя си има Бритиш Еървейс.Нястото на Върджин, би се заело от друга фирма, така както се появи Ийзи Джет, Райън Еър, Виз Еър.Къв е проблема ?Това със извиването на ръце, трябва да престане.Самата Бритиш купи една испанска нискотарифна - Клик Еър, мисля, за Испания.Луфтфанза си направи нискобюджетна Герман Уинг, мисля.Така, че, никой няма да го заболи за Брансън.Ако вундеркинда Ричард, беше инвестирал във Върджин Геймс (игри) или Върджин Дейта Клаудс (data clouds), сега нямаше да реве.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 2 rate down comment 1
SSS55
преди 4 години
Не всичко е проста математика, плюс и минус, в икономиката! Има и висша математика? Трябва да има и конкуренция! Иначе идват монополите! Помислете за цената на бензина в България и цената на петрола? Отрицателна в САЩ, според предната статия. Ако ги нямаше ниско тарифните полети Дали щяхме да ходим в чужбина? Висш пилотаж.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 2 rate down comment 1
SSS55
преди 4 години
Не всичко е проста математика, плюс и минус, в икономиката! Има и висша математика? Трябва да има и конкуренция! Иначе идват монополите! Помислете за цената на бензина в България и цената на петрола? Отрицателна в САЩ, според предната статия. Ако ги нямаше ниско тарифните полети Дали щяхме да ходим в чужбина? Висш пилотаж.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 3 rate down comment 0
michaelis23
преди 4 години
ко стана с часните слободни пазари, капиталисти нешо тва онова ?!? .... :)) пълни въздухари и сичкото е държавно, щот кат частници ше изкарат точно нема и 2 часа също кат оня баламурник с Теслите Мъска на държавната хранилка ..... те явно гледат от наще ... :)) Продаат само на разни *** и Зелеви Кухъли слама и Демокрации за износ .... ама иначе си пере Държавен Комунизъм ние тва го имахме 45 години ..... шшш къде отиваш ти може би ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 4 rate down comment 0
Pyramid
преди 4 години
Сега, не Брансън е писал статията и едва ли изобщо има пръст в нея. Едва ли би отказал държавна подкрепа ( почти съм сигурен) както, и че има достатъчно лични средства, за да подпомогне всичките си работници (дори не 77, ами и 100 хиляди да са) в продължение на няколко месеца, преди сам да остане без лев. Нека не преиграваме. Въпросът за такива хора е,ДАЛИ, НАИСТИНА, ЩЕ ГО НАПРАВИ? Компаниите от групата Virgin (много на брой) са частни (собствениците им държат по някаква част), ане само, единствено и лично негови. Той, просто, е съосновател в голяма част от тях и един от главните им акционери но, не знам лично да държи 50+1 % в целия този куп. Собствени пари там (и тлъстинка, от натрупани и реинвестирани печалби) има още народ, който, едва ли би се предал, или би искал да изгуби всичко това. Та, НЯКАК, ще се оправят. Или ще фалират (което, не е като у нас) но, после, ще се възродят. НИЕ И ТАКИВА КАТО НАС, СМЕ ИСТИНСКАТА И ДЪЛБОКА ТРАГЕДИЯ.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 8 rate down comment 0
kane
преди 4 години
Е той си е комунизъм за тип богатите фараони или императори и капитализъм за всички от 99%На нас с ЕГН-тата по някой и друг лев ще хвърлят, а за тези с големите Данъчни номера ще заемат от Китай и Япония трилионите $, които пра внуците ни ще започнат да плащат главницата, а ние, децата и внуците ще плащаме само лихвите.И после му викат икономика и "свободен пазар" - кой ли още им вярва. Демотивираха и отвратиха хората от живота с действията си
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 7 rate down comment 1
kane
преди 4 години
Виж Ричард моето момче,Ти може и да се смяташ за кул, и си градил цял живот някакъв измислен образ, обаче в такива моменти се вижда ще си гола вода! И не ставаш. Не си Сир, Мур, мир, пир, сър... Даже не си пич, а си пуси мойто момче измислено Защо някой да спасява нещо от което никой янам нужда!? Само защото е твое....!?! Ф.ю.Ако си това в което си се идеализирал образно, ще извадиш парите си до стотинка, а не да хвърчиш из космоса като ***!Държавата има кой да спасява и много други грижи.На никой не му е до вас. Вече сте равни с простолюдието което тъй усърдно експлоатирахте . Ковид19 е социалист. Разбрахте че сте равни пред смъртта, както всички останали и започнахте да циврите за пари... *** долни *** боклуциКак живеят пра родителите ни е България последните 30 години със 100 евро на месец!? А и по целия свят милиарди с под $2 на ден!?Заради вас - богатите нещастници. Вие сега така трябва да живеете. В манастир да идете. Греховете си да изкупите. Всичко да изгубите и с $2 на ден до смъртта си да живеете. Да разберете истинския живот какво е. Без пудра захар
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 2
julian12
преди 4 години
Ти ако беше чел нямаше да миеш чинии тъ-пан-ро.Също така ако беше чел щеше да знаеш как се правят пари от инвестиции. Ама друго си е да ти хвърлят някоя огризка нали?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още