IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Търговската политика на Тръмп се отразява и на барбекюто за 4 юли

Търговската война изправи американските компании пред по-високи цени за метали и компоненти, докато износът на американски земеделски стоки за Китай се понижи

12:35 | 04.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американските потребители вероятно ще платят повече за гриловете, на които да приготвят хотдог и бургери за Деня на независимостта тази година заради търговската война между САЩ и Китай. Те обаче ще намерят известна утеха в по-евтиното месо за традиционните барбекюта, тъй като митата ограничават американския износ, посочва Ройтерс в свой материал, цитиран от БТА.

Войната с реципрочни мита, които си налагат двете най-големи икономики в света, започната от президента на САЩ Доналд Тръмп, изправи американските компании пред по-високи цени за метали и компоненти, докато износът на американски земеделски стоки за Китай се понижи.

Производителите на грилове като RH Peterson, който притежава висококачествените марки Fire Magic Grills и American Outdoor Grill, обявиха, че срещат сериозни трудности заради по-високите цени на суровини като стоманата и на произведените в Китай части за продуктите им. 

„Това е нещо, което нанесе много щети на дейността ни“, каза мениджърът по продажбите в RH Peterson Джо Валенсия.

Макар компанията да пое част от по-високите разходи, тя увеличи цените на гриловете с почти 10 процента тази година, което е повече от обичайното сезонно поскъпване през лятото с 1 до 4 процента, заяви старши вицепрезидентът по продажбите Джери Скот.

Месото за 4 юли обаче е в изобилие в американските магазини за хранителни стоки, след като местните фермери увеличиха производството, а търговските спорове ограничиха износа.

В супермаркета Mariano, чийто съсобственик е веригата Kroger, в Чикаго клиентите се радват на промоцията на бифтеци – „Купи един, вземи другия безплатно“ – и бургери за 3,99 долара тази седмица. „Всъщност забелязах, че месото е по-евтино тази година“, казва клиентът на супермаркета Доналд Дена. 
„Обикновено приготвяме пилешко за 4 юли, но тази година купих бифтек“, добавя той.

Крехкото говеждо месо, което се използва в хамбургерите, струва 4,52 долара, което е спад спрямо 4,65 долара през миналата година, според данни на министерство на земеделието на САЩ. Нюйоркската безкостна пържола струва 8,64 долара за фунт (0,45 килограма - бел. ред.) спрямо 9,75 долара миналата година.

„Продължаващите търговски спорове, които ограничават достъпа до пазара и/или се изразяват в по-високи мита, в крайна сметка намалиха обема и стойността на износа на американско месо", посочва икономистът в областта на земеделието в държавния университет в Канзас Глин Тонсър.

Свинските ребра с малко останало месо по тях струват 2,07 долара за фунт, което е незначително увеличение спрямо 2,04 долара миналата година. Цените на свинското месо се повишиха след избухването на смъртоносната африканска чума по свинете в Китай, която засили очакванията за увеличение на износа на компании като Tyson Foods въпреки митата от 62 процента за внос на американско свинско месо в Китай, посочва още БТА.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:39 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още