Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Валутните курсове помогнаха на компанията майка на Zarа

Растежът на продажбите на най-голямата верига за търговия с облекло в света обаче е по-нисък от очакваното

Валутните курсове помогнаха на компанията майка на Zarа

Снимка: Ройтерс

Испанската компания за облекло Inditex SA, собственик на търговската верига Zara, отчете днес повишение на печалбата си с 10 процента през първото си тримесечие благодарение на благоприятните валутни колебания, предаде Bloomberg.

Растежът на продажбите на най-голямата верига за търговия с облекло в света обаче е по-нисък от очакваното от анализаторите заради лошото време към края на тримесечието, когато беше мокро и студено в Южна Европа.

Чистата печалба на Zarа възлиза на 734 милиона евро (654 милиона долара) за периода 1 февруари - 30 април, като продажбите са се увеличили с 5 процента до 5,93 милиарда евро.

Продажбите, при постоянни валутни курсове, за първите шест седмици на второто тримесечие са били по-силни, отчитайки растеж от 9,5 процента.

Още по темата

Inditex запази целта си за растежа за цялата година на равнище 4-6 процента за съпоставими продажби.

Компанията генерира над половината си продажби в други валути, които трябва да се обръщат след това в евро за финансовия отчет. Тези валути леко укрепиха позициите си спрямо еврото на годишна база, подпомагайки отчетените продажби.

Макар студено и дъждовно време да натежа над продажбите на испанската компания за първото тримесечие, приходите в местна валута са нараснали с 9,5% в началото на второто тримесечие, което показва, че Inditex може да опълчи на забавянето благодарение на бързата реакция, коментира Bloomberg.

Компанията разширява онлайн продажбите до почти всяка страна по света тази година, като разчита на електронната търговия за спечелването на клиенти на места, където няма смисъл да отваря магазини. Шест от веригите на испанския търговец на дребно добавиха наскоро повече от 100 онлайн пазара, разширявайки обхвата на редица марки, като Massimo Dutti и Stradivarius.

Zara планира да добави девет онлайн пазара през есенно-зимния сезон, след като наскоро добави Бразилия.

Акциите на Inditex не отчетоха голяма промяна в Мадрид, като добавиха 13% към стойността си от началото на тази година. Книжата на Gap, който наскоро съобщи за спад от 10% в сравними продажби, отчита спад с 29% за същия период.


 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Сладоледът трябва да е био, убедена е Савина Николова