Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Фирми без дейност няма да подават декларации и отчети

Финансовото министерство променя ДОПК и още няколко закона с цел намаляване на административната тежест

Фирми без дейност няма да подават декларации и отчети

Снимка: Pixabay.com

Редица удостоверения и справки, които граждани и фирми подават към администрацията в България, ще започнат да се събират по служебен път. Това предвиждат промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК), предложени от Министерството на финансите.

Проектозаконът е публикуван за обществено обсъждане в портала Strategy.bg и в сайта на финансовото ведомство. Становища могат да се подават до 14 септември.

С промени в преходните и заключителни разпоредби на ДОПК се правят и поправки в още няколко закона, сред които Законът за акцизите и данъчните складове, Законът за местните данъци и такси, Законът за корпоративното подоходно облагане, Законът за ДДС, Законът за счетоводството и други. С текстовете също се въвеждат административни облекчения за бизнеса.

С промените в ДОПК се дава и достъп на данъчните власти да информация за борбата с изпирането на пари. Изменението е свързано с транспониране на европейска директива, срокът за което изтича в края на тази година. Така и данъчните вече ще имат информация за действителните собственици на фирми и активи съгласно регламента на Закона за мерките срещу изпирането на пари.

Хартиени удостоверения ще се издават служебно и по електронен път

С приемането на промените в ДОПК гражданите вече няма да се налага да си вадят удостоверение за наличие или липса на задължения по чл. 87 закона. То ще се предоставя по служебен ред от Националната агенция за приходите, Агенция „Митници“ и съответната община към компетентните органи, изискващи информацията, посочват от финансовото министерство.

Отпада и изискването фирмите да подават справка от търговския регистър, че не са в производство по несъстоятелност или ликвидация, когато подават искане за издаване на лиценз за управление на данъчен склад, за издаване на удостоверение за освободен от акциз краен потребител или друг регистрационен режим по Закона за акцизите и данъчните складове.

Фирмите няма да подават и информация, че не са извършили тежко или повторно нарушение по Закона за акцизите и данъчните складове, когато подават искане за издаване на лиценз, регистрация или удостоверение за извършване на дейности с акцизни стоки.

Операторите на ваучери за храна пък няма да подават информация, че не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер при подаване на документи за издаване на разрешение за осъществяване на дейност. Справката за съдимост ще се предоставя на Министерството на финансите по служебен ред от съответните съдилища.

Същата информация ще се набавя по служебен път и за членовете на управителните или контролните органи и неограничено отговорни съдружници в юридическите лица, които извършват дейност като обменно бюро.

С промени в Правилника за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове се предвижда да отпадне изискването за търговците на тютюневи изделия да прилагат към документите за искане на разрешително за търговия декларация, че не са в производство по несъстоятелност или ликвидация. Митническите органи ще си извличат сами тази информация от Търговския регистър.

Още по темата

Това обстоятелство ще се декларира само от търговците, които не фигурират в Търговския регистър, посочва финансовото министерство.

Отпада и задължението на търговците на тютюневи изделия да декларират пред митническите органи обстоятелството, че не са извършвали търговия и/или съхранение на тютюневи изделия без разрешение през последните 24 месеца.

Фирмите без дейност няма да подават декларации и отчети

С промените се предвижда още юридическите лица, които не са осъществявали дейност през данъчната година и които са освободени от подаване на годишен отчет за дейността, да бъдат освободени от задължението за подаване на годишна данъчна декларация по Закона за корпоративното подоходно облагане и за обявяване на годишните финансови отчети в търговския регистър.

Проектът предвижда при първоначално заявяване за вписване пред Агенцията по вписванията лицата да могат едновременно с това да упражнят и правото си за доброволна регистрация по Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС). Така регистрацията по ЗДДС ще се извършва по облекчена процедура.

Отпада и изискването за съставяне на опис за наличните активи при регистрация по Закона за данък върху добавената стойност.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (6)

0
 
2
 
6
преди 1 месец
Крайно време беше! Браво!
1
 
9
 
5
преди 1 месец
това са 0,5 % от всичко, което фирмите са изнудени да искат от едно гише и да занесат на друго. трябва да се направи пълен преглед по закони, подзаконови норм. актове и т.н. и ще излязат още поне 100 излишни документа.
1
 
8
 
4
преди 1 месец
Аз пък не видях нищо за подаването на отчети в ТР. При положение че подаваш същите в статистиката с годишния отчет. Няма логика едно и също да подаваш на държавата няколко пъти....
1
 
12
 
3
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Нищо не пише за нулевите справки по ДДС, които се искат всеки месец. На тази глупост също трябва да се сложи край. Това е тормоз за собствениците и изразходване на хиляди часове човешки труд за приемане всеки месец на един напълно излишен документ. Но пропуснеш ли го дори веднъж да го подадеш глобата е 500лв.
0
 
10
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Браво, един път нещо умно да измислят в полза на хората и бизнеса ! Дано да бъде и прието от НС.

Още от Бюджет и финанси
До 7 дни председателят на КФН трябва да предложи свои заместници