От 2018 г. фирмите ще бъдат задължени да подават данъчните си декларации по електронен път. Това предвиждат приетите на второ четене от депутатите промени в Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО).
Първоначално идеята беше това да стане още от следващата година, но от ГЕРБ решиха да отложат мярката, тъй като не е ясно до каква степен предприятията в малките населени места ще успеят да я изпълнят.
От 2017 г. Националната агенция за приходите (НАП) ще стартира проект, който ще позволи на всички представители на бизнеса, които нямат технически средства и връзка с интернет да подават декларациите си онлайн на място в офисите на НАП. Към момента фирмите могат да се отчитат пред данъчните служби и на хартиен носител.
Целта на промените в ЗКПО е да бъде намалена административната тежест и да се облекчи бизнесът, като се редуцират опашките пред гишетата.
Според депутата от БСП Георги Търновалийски обаче приетите текстове са непрактични. „Българският бизнес не е позициониран само в големите градове. В малките населени места връзката с интернет не е толкова добра, хората нямат компютри. Не е редно да ги задължаваме да подават декларациите си само онлайн. Нека остане и възможността да се подават декларации и на хартия“, призова Търновалийски.
Председателят на парламентарната Комисия по бюджет и финанси Менда Стоянова защити промените в законопроекта, като обясни, че именно бизнесът приветства мярката и повечето от фирмите вече подават декларациите си онлайн. „Текстовете от закона позволяват да облекчим фирмите и да им предоставим възможност много по-лесно да комуникират с НАП. Софтуерът, който се използва позволява грешките в документите да се отстраняват много по-бързо, без да е нужно да се ходи на място в офис на приходната администрация“, посочи още Стоянова.
Отпада 5-процентната отсъпка, която компаниите ползваха до момента при подаване на декларации онлайн.
В промените в Закона за данъците върху доходите на физическите лица е записано, че лицата, които подадат годишната данъчна декларация до 31 март на следващата година по електронен път, ползват 5% отстъпка. Отстъпката е върху данъка за довнасяне по годишната данъчна декларация, но не повече от 1000 лв. при условие, че нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към момента на подаване на декларацията. Депутатите приеха също, че годишната данъчна декларация на физическите лица се подава в срок до 30 април на годината, следваща годината на придобиване на дохода, като данъкоплатците могат да избират дали да я изпратят онлайн, по пощата или да я подадат на място в офис на НАП.


20 пияни и дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Арестуваха млад мъж с амфети във Варна
2000 машини за вота на 25 октомври са в пълна изправност
Арестуваха 18-годишен варненец с кока зад волана в Шумен
Йотова: Заплахите са пряко следствие от липсата на възможност за мирно уреждане на конфликта
Рядко плаване на танкер в Арктика подсказва за нарастващите проблеми на Русия
Индия търси споразумение за Черно море след атаките край България
Печалбата на Samsung нарасна почти деветкратно след бума при чиповете памет
България скоро може да има фабрика за зелени полупроводници
Тед Сарандос за следващия етап от растежа на Netflix, част 2
Porsche ще съкрати 40% от шефовете и ще вдигне цените
MINI показа нов приключенски Countryman
VW изпече новия си електрически SUV
Легендарният пикап на Пабло Ескобар предизвика спор
Новите коли на BMW вече оценяват шофьорите си
Капитан Калчев: Черно море вече е обявено за зона с повишен военен риск
Днес истинско лято, до 30° на места
Изнасилена и намушкана 18 пъти: Разкриха убийството на 16-годишна близо 50 г. по-късно
"Цар-бомбата" и заплахите на Путин: възможна ли е руска атака срещу НАТО?