Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Други

Бизнесът привлича служители директно от студентската скамейка

Кариерното изложение „Златната ябълка на успеха“ ще се проведе на 27 април в Аулата на Софийския университет

Бизнесът привлича служители директно от студентската скамейка

На 27 април в Аулата на Софийския университет ще се състои петото издание на кариерното изложение „Златната ябълка на успеха“. Това е един от малкото форуми в такъв мащаб, който предоставя възможност за постоянна и временна заетост целенасочено на студентите от Факултета по класически и нови филологии , Факултета по славянски филологии и Стопански Факултет към Алма Матер.

„Златната ябълка на успеха“ е съвместна инициатива на университета и бизнеса, в която се вижда реалната картина на това как се засичат потребностите на трудовия пазар с резултатите от висшето образование. Форумът се организира от Кариерния център към Факултета по класически и нови филологии към Софийски университет „Св. Климент Охридски“, съвместно с Хорайзънс България, в партньорство с rabota.bg.

По данни на НСИ от март 2017 г. около 350 000 безработни лица не са активни на пазара на труда, голяма част от които учат, завършили са и/или не търсят активно работа. Част от студентите също са пасивни.

Наскоро министърът на образованието проф. Денков обобщи темата така: „Ние произвеждаме всяка година по 15-20 хиляди висшисти, които след това не намират работа, а в същото време имаме остър дефицит на други специалности. Завършвайки „Икономика“ или „Администрация и управление“, без да си намерят работа след това, работейки като бармани, келнери, продавачи и други такива дейности, ние нямаме особена полза от това.“

През последните години търсенето на филолози с класически и екзотични езици също се увеличи. Въпреки това много от завършващите остават незаети, често поради липса на трудови умения или знания как да търсят работа.

Целта на „Златната ябълка на успеха“ е да послужи като мост между бизнеса и образованието, да улесни включването в пазара на труда на едни от най-търсените кадри – експерти и неопитни висшисти, които следват атрактивни специалности. Софийският университет подготвя студенти в над 30 филологически специалности, включително по-редки езици. Стопанският факултет заема първо място в рейтинговата система на МОН в обучението по икономика.

На форума през 2016 г. Илияна Новакова, бакалавър по Японистика, намери бързо подходящата за нея позиция. „Изложението дава реална преценка за пазара в момента, какво е търсенето и колко сме конкурентноспособни като филолози. И не на последно място – има толкова много фирми, с възможности за развитие“, каза тя.

През 2016 г. 35 компании от сферата на ИТ, телекомуникации и BPO, консултантски фирми, рекламни агенции, производители, търговски фирми, финансови институции, банки, НПО и организации с идеална цел участваха във форума. Той се доказа като стратегически talent pool, от който бизнесът може да наема директно своите служители от университета, да ги обучи според нуждите си или да доразвие техните качества и умения.

Изложението показва какво е търсенето и предлагането на определена експертиза в реална среда. Все повече набират популярност и стажантските програми, win-win вариант за ефективно навлизане в нова професионална област.

Специализирани кариерни форуми като този дават повече възможности и на професионалисти с бутикови или специализирани познания да намерят своя работодател в България, в местна или международна компания, вместо да напуснат страната.

Повече информация за събитието четете тук.

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Други

Последни новини

Коментари ()


Още от Други
Интересът към професионалното образование расте