IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

В гонене на дивото туризмът може да загуби и питомното

Държавата трудно се осмелява да вземе решения, които да осигурят просперитет на най-популярните ски центрове

11:18 | 30.01.15 г. 10
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="margin-bottom: 0cm">
	Драгоманското блато ще чака туристи, които да опознават неизвестните дестинации, привлечени от рекламна кампания на стойност 1,9 млн. лева.</p>

Драгоманското блато ще чака туристи, които да опознават неизвестните дестинации, привлечени от рекламна кампания на стойност 1,9 млн. лева.

Близо 2 млн. лева от европейските фондове ще бъдат похарчени за реклама на 50 малко познати забележителности в страната. Кампанията стартира от следващата седмица като част от спешните мерки на ресорното министерство за съживяване на туризма и насърчаване на вътрешните пътувания. Надеждите са това да компенсира донякъде и рекордния отлив на руски и украински туристи.

Проектът има за цел да повиши информираността на българите за България като целогодишна туристическа дестинация, както и дела на пътуванията им вътре в страната, обясняват от министерството.

Една от забележителностите в клипа е Драгоманското блато. Достигането до широко рекламирания туристическия обект си е предизвикателство, мястото е трудно достъпно, липсват табели и знаци, няма дори тоалетна. Освен това става ясно, че пари за социализация по проекта засега не са отделени, има само за реклама.

„Как Драгоманското блато и останалите 49 обекта ще изкарат хиляди левове от туризъм, които ще се влеят в българската икономика”, поставят логичния въпрос специалисти.

Дали резултатът от всичко това да няма да е сходен с проваленото туристическо лого на България, което претърпя пълно фиаско и залезе като халеева комета.

Но това не е нищо ново. Националният „маркетинг на туристически продукт“ от години изглежда като упражнение по кампанийно разпределяне и усвояване на средства без дългосрочна визия и измерими резултати.  

Може ли страната да изгражда национална стратегия за устойчиво развитие и качествен туризъм на подобен принцип? Вече не, ако възнамерява да е конкурентноспособна. 

Всички тези въпроси отново връщат дебата към обещаната от министър Николина Ангелкова подкрепа за българската зимна туристическа индустрия – Боровец, Пампорово, Банско. Докато към агенции и фирми подизпълнители се изпращат средства за реклама на неразработени обекти, държавата трудно се осмелява да вземе решения, които да осигурят просперитет, устойчиво развитие и работни места в най-популярните ски центрове.

В България туризмът е частен сектор и не всеки проект може да очаква помощ от държавата. А тук има инвеститор, както и частен, инвестиционен проект с ясна икономическа обосновка и екосъобразност.

Курортите на страната нямат бъдеще без нови лифтове и разширяване на ски зоните, алармират местни хора, хотелиери и туристи. В противен случай  инвестиции, правени в продължение на години, може да западнат и да се обезмислят.

Само след месец многомилионна публика от цял свят ще гледа състезанията от кръг за Световната купа по ски алпийски дисциплини за жени в Банско. Звезди като Линдзи Вон, Ана Фенингер, Тина Мазе, ще се спускат по пистите на Пирин, и то не за първи път. Курортът може да се похвали с четири домакинства на прояви от подобен ранг досега, а това означава отлична оценка и трайно доверие от страна на Международната ски федерация, както и позитивно представяне на България по света.

Българската туристическа индустрия има потенциал за растеж, гласи скорошен доклад на Business Monitor International, публикуван във Fast Market Research. Проучването предлага анализ и прогноза за състоянието на сектора в периода 2015-2018 г. Очакванията са за 4-5 % скок годишно на чуждестранни туристи, обусловен от нарастващата икономическа стабилност в Европа – тя ще осигури значителен брой туристи в страната. Дали обаче това ще се случи с километрични опашки и недоразвити съоръжения в популярните зимни курорти е съмнително.

И за да не се разпилеят туристите ни по съседните писти, а България да търси по блата и камънаци провалените си амбиции за качествен туризъм, е наложително принципно обръщане на министерския компас – от нелепите, фиктивни кампании към реалните нужди на българските курорти.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:41 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 3 rate down comment 3
Kosto
преди 9 години
Основният проблем за тази година е, че няма да има руски и украински туристи заради войната. България в лицето на Плевнелиев и по мълчаливо Борисов, Орешарски подкрепяха това което се случва и обявиха освен това Русия за основен враг. Какво очакваха по-различно да се случи?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 1
kriza64
преди 9 години
Да рекламираш пустеещи земи вместо да одобряваш големи инвестиции - това може да стане само в България. Тук инвестицията стана *** дума, а държавата си тъне в кал и никой не иска да стопанисва нищо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 0
minerals
преди 9 години
Да започнем от нулата и да рекламираме никому неизвестни местенца не ми се струва ок за туризма. Имаме много курорти и забележителности които вече добиват популярност сред чуждите туристи и трябва да акцентраме на предтсвавянетоим, а това че имаме европейски пари е една добра новина
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 2
polina
преди 9 години
е, това не е първият пример за разхищение на парите.явно управниците не са чували за приоритети или поне не осъзнават смисъла на тази дума.това блато даже не съм и го чувала и едва ли бих отишла там да прекарам отпуската си- при комарите и жабите,не мерси.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още