Новите търговски вериги, стъпващи на даден пазар, продължават да са нездравословно концентрирани почти изцяло върху най-скъпите търговски „локации трофеи“, въпреки че икономическият спад застави търговците да преосмислят какво за тях означава наем, който могат да си позволят, сочи нов доклад.
„Локациите трофеи може да бъдат разсейване от програмите за международна експанзия на търговците“, коментира авторът на доклада Стивън Спрингъм, анализатор от King Sturge.
„Новите и бъдещите играчи на даден пазар имат склонност да се фокусират главно върху тези локации за своите първи магазини и след това да базират по-широкото си разгръщане на тяхното представяне.“
Той обаче предупреждава, че огромният наем, с който е свързано присъствието на тези локации, може да подкопае тяхната рентабилност, което да осуети бъдещите експанзии. Глобалната експанзия би била толкова по-добра, по-лесна и печеливша, ако погледът на търговците стигаше по-далеч от тесните параметри на първокласните пазари и наемите трофеи, коментира той.
„Нашето послание към търговците е: какво бихте избрали да спечелите – демонстрация на просперитет от престижна локация или пари на подходящата локация?”, коментира Спрингъм.
“Със сигурност има повече стойност в развитието на мрежа от 100 магазина в цялата страна, отколкото плащането на много висок наем за отварянето на огромен представителен магазин на най-скъпата локация в столицата. Такива наеми трофеи изпращат заблуждаващо послание към другите международни търговци и биха могли да създадат бариера за навлизане”, смята той.
Според доклада пазарите на търговски площи в Европа са отчели големи ръстове през последната година, но за тях се очертава по-скоро твърдо, отколкото меко кацане.
Отделните пазари се намират на много различни фази от цикъла на възстановяване, въпреки че има някои общи фактори. Един от най-решаващите от тях се очаква да бъде повишаващата се инфлация в краткосрочен и средносрочен план, като наемните пазари са изправени пред двоен проблем заради свиващите се маржове за наемателите и повишаващите се разходи за наеми, които ги правят все по-трудно достъпни.
От европейските страни, в които наемите са индексирани към инфлацията, индексът на потребителските цени тази година се очаква да бъде най-висок в Румъния (+6,3%), Унгария (+4,9%) и Гърция (+4,3%), като последната се очаква да бъде най-тежко засегната, предвид факта, че наемите на търговските площи обикновено се преразглеждат всяка година и са индексирани към индекса на потребителските цени в страната плюс един пункт.
В Унгария и Румъния, както и в повечето страни от Централна и Източна Европа (ЦИЕ), наемите обикновено са прикрепени към индекса на цените в еврозоната, което донякъде смекчава ефекта от по-високата инфлация в местната икономика.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?