IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Словенската Mercator инвестира 80 млн. евро в експанзията си у нас до 2012

Първите два хипермаркета от търговската верига ще бъдат открити тази година в Стара Загора и Варна

14:13 | 17.06.09 г.
Словенската Mercator инвестира 80 млн. евро в експанзията си у нас до 2012

Общо 80 млн. евро планира да инвестира в експанзията си у нас словенската търговска верига за бързооборотни стоки Mercator, като половината от инвестицията ще бъде реализирана до 2010 г. Средствата са разчетени на базата на планирани общо 7 до 9 хипермаркета в страната до 2012 г., обясниха на първата си официална среща с медиите днес представителите на българското дружество от групата Меркатор България.

Първите два обекта ще бъдат отворени още тази година – в началото на септември предстои да бъда открит магазин в Стара Загора, а месец и половина след това – във Варна, съобщи Йордан Терзийски, управител на Меркатор България. По думите му сроковете зависят донякъде от хода на строителството на съответните обекти, тъй като веригата е наемател на площи в тях.

До края на 2010 г. веригата планира да открие минимум 5 магазина, като се е насочила към Бургас, София, Русе и други регионални центрове на страната, за повечето от които е в процес на преговори. В няколко от градовете форматът ще е в рамките на молове, където ще бъдат наети площи, поясни Терзийски.

Целта е до 2012 г. да бъде постигнат пазарен дял в страната от 3%, каза Сузана Никифорова, помощник прокурист на Меркатор България.

Освен за магазини, част от инвестицията е предвидена за логистичен център у нас, който да обслужва обектите на територията на страната, като не беше уточнено къде ще се намира поради етапа на активни преговори, в който се намира в момента.

За българското дружество в София вече работят 18 служители на ключови позиции. До края на годината ще бъдат наети още 110 човека за двата хипермаркета, а до края на 2010 г. се предвижда за веригата у нас да работят около 800 души, каза Даниела Пирьова, директор „Човешки ресурси” в дружеството.

Обикновено площта на хипермаркетите от веригата е от 2 хил. до 10 хил. кв. метра. „В България сме малко ограничени от възможностите и хипермаркетите ще бъдат с площ 2 до 3 хил. кв. м, а ако е възможно - и по-големи“, обясни Никифорова. Cash & Carry обектите от веригата у нас ще бъдат с площ 6 до 9 хил. кв. м.

Асортиментът на магазините включва над 20 хил. артикула. Mercator има седем линии собствени марки, като се надява поне половината от тях да донесе от Словения у нас. Успоредно с това веригата дава възможности и на българските производители да реализират продукцията си не само на местния пазар, но и на пазарите, на които групата присъства. Преговори вече се водят с български производители и доставчици. Всички големи производители ще бъдат поканени, а критерият е качество, заяви Терзийски.

Компанията ще разчита на органичен растеж у нас, но не е затворена за "примамливи предложения" за придобиване на компании, казаха още от компанията.

Mercator е най-голямата компания за търговия на дребно в Словения с пазарен дял от 36%. Веригата присъства и в Хърватия, Сърбия, Босна и Херцеговина и Черна Гора. До края на годината е планирано навлизане и на пазара в Албания, а през следващите две години - и в Македония. Към момента компанията има над 1400 магазина и почти 22 хил. служители в страните, в които присъства. Форматите на веригата включват хипермаркети, супермаркети, Cash & Carry, квартални и други специализирани търговски обекти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още