Стомана Индъстри АД е придобила пристанището на Свилоза АД, съобщиха от металургичната компания.
Цената за покупката на пристанището в Свищов и първите инвестиции в него са за общо 5-6 млн. евро, каза за Investor.bg Антон Петров, член на Управителния съвет на Стомана Индъстри АД. Разработва се инвестиционна програма за развитие на пристанището за общо 10 млн. евро уточни Петров.
Цената само за пристанището е близка до евентуална цена за 30-годишна концесия, сподели той.
Купувач на пристанището е Порт Видин Норд АД, създадено преди около две години, за да участва в концесионирането на пристанището във Видин. С дял от 90% в него е Стомана индъстри АД. Другите 10% са собственост на пристанищния, транспортен и логистичен оператор по р. Дунав и други речни пътища в Европа, немската Михаел Праймессер.
Продавач на пристанището е Свилоцел ЕАД, дъщерно дружество на Свилоза АД.
Към пристанището ще бъдат насочени експортни товари на Стомана Индъстри. Терминалът ще продължи да обслужва и други предприятия и превозвачи според заявяват новите собственици. Стомана Индъстри е част от групата на гръцката компания Виохалко.
Продавачът Свилоза АД изпитва значителни финансови затруднения, след като натрупа 11,7 млн. лв. консолидирана загуба за деветмесечието на 2009 г. при 15,6 млн. лв. консолидирана загуба за 2008 г. и едва 2,1 млн. лв. консолидирана печалба за 2007 г.
Финансовата криза и по-конкретно ниските цени на целулозата и пониженото й търсене доведоха до 10-месечно прекъсване на производството в Свилоза АД през 2009 г., като то бе възобновено на 15 декември 2009 г.
За последните 3 години акциите на Свилоза АД поевтиняха с 88,84% до 1 лв. за акция и 31,7 млн. лв. пазарна капитализация.
Свързани компании:


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате