Държавата ще листва на БФБ-София дела си в електроразпределителното предприятие Е.ОН България, съобщи днес министърът на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков.
Държавният дял в групата, която има две поддружества у нас, е 33%.
Ще се започне с избор на инвестиционен посредник, който ще помага на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол, така че се предвижда листването на практика да се извърши след три до пет месеца.
По думите на Трайков листването ще привлече значителен инвеститорски интерес. Той не назова очакваната сума от продажбата, единствено уточни: „Само от едното от дружествата очакваме сумата да бъде колкото от продажбата на Булгартабак“.
Министърът допълни, че Е.ОН България е в добро състояние и нетната печалба на компанията за миналата година и за 2008 г. е общо около 55 млн. лв.
„В зависимост от обстановката и резултатите от листването ще видим как ще се процедира с държавния дял в другите ЕРП-та“, посочи Трайков.
В момента се обсъжда въпросът с ЧЕЗ и ЕВН, но листването на Е.ОН няма да предопредели начина на продажба на държавния дял и в тези две ЕРП-та.
Възможно е държавата да си запази 1% от акциите на Е.ОН, каза още Трайков.
Относно Булгартабак той заяви, че се очаква до края на годината да бъде намерен купувач на дружеството.
В коментар за наскоро сформираната Държавна консолидационна компания, в която ще влизат миноритарни и мажоритарни дялове на държавата във фирми, подлежащи на приватизация, министърът заяви, че се предвижда на практика тези дялове да се апортират в компанията, когато наближат сроковете за действителната им приватиазция. Целта е да няма излишни бюрократични процедури.
В момента икономическото министерство очаква другите министерства да отговорят дали биха искали държавни фирми, които са под тяхно ръководство, да бъдат приватизирани. Досега Министерствата на финансите и на отбраната са отказали възможността за продажба на управлявани от тях дружества.
Свързани компании:


НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията