IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пазарът на смартфони не чертае розово бъдеще за Sony

Забавянето на търсенето на телефони е оказало силно влияние върху годишната печалба на компанията

17:40 | 21.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Забавянето на глобалното търсене на смартфони е оказало по-голямо от очакваното влияние върху годишния ръст на печалбата на Sony, предава Bloomberg.

Оперативната печалба на компания за 12-те месеца, завършили през март, е 290 млрд. йени (2,6 млрд. долара), което е с 9,4% под прогнозата ѝ от януари, обяви Sony. И все пак тя се радва на четирикратен ръст спрямо предишния фискален период.

Sony разчита на сензорите за изображения, които доставя на клиенти като Apple. Тя смята, че те могат да насърчат печалбата ѝ. Самият главен изпълнителен директор Казуо Хираи се опитва да насочи фокуса на компанията от потребителската електроника към чиповете, видео игрите и филмите. Забавянето на пазара на смартфони сега ще тества способността на компанията да генерира печалба от конзолите PlayStation 4, стрийминг услугите за своите 50 млн., онлайн потребители, както и от предлагането на филми и музика.

"Търсенето може да се забавя, но това не означава гибел в бъдеще“, коментира Кейта Уакабаши, базиран в Токио анализатор на Mito Securities. “Има други фактори, които могат да повлияят на търсенето, като насочването към по-високия клас смартфони в Китай и сензорите за предни камери. Пазарът може да удари дъното през тримесечието април-юни“.

Sony очаква по-слабо търсене на сензори и лещи, които се използват за камери и смартфони. Същевременно компанията прави оценка на въздействието на земетресението в Япония от този месец върху печалбата за текущата година.

Растежът на глобалните продажби на смартфони вероятно ще се забави до 7% през 2016 г., прогнозира Gartner през март. Потребителите на развитите пазари предпочитат по-дълго да ползват мобилните телефони, с които разполагат, а потенциалните купувачи в Азиатско-тихоокеанския регион могат да отложат обновяването на устройствата си, докато функционалността и цените на ниския клас устройства не се подобри и ги направи по-привлекателни, посочва Gartner.

През януари Sony намали прогнозата за продажбите на бизнеса си с устройства, който създава батерии и чипове, до 120 млрд. йени, позовавайки се на случващото се на пазара на смартфони. Освен това сви разходите си, свързани с чипове, с 12% до 255 млрд. йени за фискалната година, която приключи през март.

Приходите от продажбите за периода достигнаха 8,1 трлн. йени, което е с 2,5% над прогнозата. Нетната печалба за годината е с 3,6% над прогнозата, достигайки 145 млрд. йени. Компанията ще обяви финалните си резултати на 28 април. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още