Изправен пред огромни разходи заради дизеловия скандал, концернът Volkswagen AG трябва да преосмисли бизнеса на империята си от 12 марки, която построи през последните две десетилетия, пише Bloomberg. Гамата включва всичко от достъпни автомобили до мотоциклети, суперавтомобили и тежки камиони.
До неотдавна най-големият европейски производител на автомобили можеше да си позволи да подкрепя финансово проблемните си марки, сред които Seat, Bugatti и MAN, тъй като стабилните брандове като Porsche и Audi генерират достатъчно приходи. Сега обаче тези пари трябва да отидат за погасяването на разходите, причинени от скандала с манипулираните дизелови мотори.
"Volkswagen AG има няколко марки, които могат да бъдат причислени към графата "добре е да ги има", смята Щефан Брадцел, ръководител на отдела за автомобилен мениджмънт към Университета за приложни науки в Бергиш Гладбах, Германия. "Bugatti, Lamborghini и Ducati просто не са ядрото на концерна по отношение правенето на пари", пояснява експертът, изчислявайки, че скандалът с дизеловите коли може да коства около 30 млрд. евро на концерна.
Мнението му донякъде се подкрепя от новия изпълнителен директор на Volkswagen AG Матиас Мюлер, който наскоро обяви, че разразилата се криза вероятно ще сложи край на някои бъдещи проекти, тъй като е наложително разходите да бъдат съкратени. Той също така разкри, че първоначално предвидените 6,5 млрд. евро за справяне с проблема няма да бъдат достатъчни.
Разточителните марки
Една от най-новите придобивки на Volkswagen AG - италианските мотоциклети Ducati, беше закупена през 2012 година за 860 млн. евро. Марката допълни гамата от суперлуксозни брандове, включваща Lamborghini, Bentley и Bugatti. Всички те обаче са изправени пред трудности.
Bentley отчете оперативна печалба в размер на само 54 млн. евро за първата половина на годината, или с 43% по-малко от същия период на предходната година. VW не отчита финансови данни за Lamborghini и Bugatti, но е повече от ясно, че те нямат съществен принос за финансовата стабилност на концерна, пише Bloomberg. И припомня, че френската марка Bugatti, която произвежда минимален брой автомобили с цена над 1 млн. евро, не е била особено доходоносна, откакто концернът я придоби през 1998 г. Анализаторът на NordLB Франк Швопе дори определя Bugatti като най-излишната марка на германската група.
Тежкотоварните бранодве
Volkswagen може да се вгледа по-надълбоко и в структурата на подразделението си за тежкотоварни камиони. След като купи шведската Scania и германската MAN, автомобилният концерн все още не е успял да оптимизира ефективността на разходите на двете марки. През първата половина на годината MAN отчете печалба от едва 185 млн. евро, или спад от 17%, посочва икономическото издание.
Проблемният Seat
Наборът от масови марки на концерна включва основната марка VW, чешката Skoda и испанската Seat. Докато първите две се развиват повече от добре, Seat не е отчитала печалба от 2007 година насам. Освен това испанският бранд предлага сравнително достъпни модели, които се припокриват с предложенията на Skoda, която генерира оперативна печалба от 522 млн. евро за първото полугодие. При Seat тя е само 52 млн. евро.
Все пак Seat стартира настоящата година с немалък ръст в продажбите си, като концернът обяви, че ще инвестира 4,2 млрд. евро в операциите си на територията на Испания. Очакванията за следващата година са оптимистични, тъй като тогава трябва да се появи първият SUV на марката - сегмент, който се радва на растящи продажби.
Закриването на марката Seat не е опция, тъй като профсъюзните лидери държат половината от местата в надзорния съвет на VW, сочи информацията. Именно затова концернът ще запази работните места, но използвайки мощностите на Seat за производството на модели на други свои марки.
Още по темата четете в Automedia.bg
Дизелгейт може да закрие емблематични марки
Предстоят трудни времена за Bugatti и Seat, прогнозира Bloomberg
20:28 | 20.10.15 г.Препоръчан материал от партньор на investor.bg
Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Зърното на световните пазари поскъпна заради опасенията от засушаване в Русия
-
Турция спечели 2,3 млрд. долара приходи от здравен туризъм през 2023 г.
-
Атаката към Харков - маньовър или начало на майската офанзива на Русия?
-
През 2023 г. големите градове в България са увеличили населението си
-
Златните визи подкрепиха икономиката на Южна Европа, но предизвикаха жилищна криза
-
Dow записа най-силната си седмица за 2024 г., след като отчете осма поредна сесия на растеж
-
Унгария се амбицира да качи европейците на китайски електромобили за по 10 хил. евро
-
Първата в България и региона водородна зарядна станция беше открита официално
-
Лошото време и продължаващата война връщат страховете от продоволствена криза
-
Русия опитва да отвори нов фронт в Украйна, атакувайки Харковска област
-
Решението на Аржентина да се върне към Запада е повратен момент за геополитиката
-
Жилищните заеми сериозно "под водата" в САЩ се увеличават през първото тримесечие
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow записа най-силната си седмица за 2024 г., след като отчете осма поредна сесия на растеж
-
SOFIX отчете 3% седмичен ръст до 837,99 пункта
-
Европейските индекси отчетоха рекорди на фона на оптимизма около икономиката в региона
-
Оборотът на БФБ е нараснал с близо 16% през април
-
Денят на данъчната свобода тази година е 13 май
1 -
Dow е напът към 8-дневна печеливша серия*