IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook пуска услуга за свързване при бедствия

Safety Check ще помогне на потребителите да споделят дали са в безопасност

18:29 | 16.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Илюстрация:&nbsp;<span style="font-size: 11.8181819915771px;">Facebook&nbsp;</span></em></p>

Илюстрация: Facebook 

Най-голямата в света социална мрежа Facebook пуска услуга, която ще дава възможност на потребителите да получават информация дали близките им са в безопасност, както и сами да съобщят, че са живи в случаи на стихийно бедствие, предава Ройтерс.

Информацията е публикувана в корпоративния блог на компанията, без да се уточнява кога функцията ще бъде достъпна. Услугата е наречена "Проверка за безопасност" (Safety Check) и ще бъде достъпна по целия свят за всички потребители от всички типове устройства, включително от "обикновените"  мобилни телефони, каквито все още много хора използват за достъп до Facebook, особено в развиващите се страни.

Хората вече използват социалната мрежа, за да съобщят на приятелите си, че са в безопасност след природни бедствия и катастрофи, но услугата "Проверка за безопасност" трябва да облекчи потребителите. 

След като функцията бъде активирана, тя ще определя  местоположението (по профила в социалната мрежа) и по този начин ще установява дали потребителят е в район на бедствие. След това той ще получава съобщение "всичко ли е наред", на което ще  може да отговори "аз съм в безопасност". Отговорът автоматично  ще бъде разпространен до приятелите, като информацията ще се публикува в профила на потребителя във Facebook, а същевременно той ще получава и уведомления за своите приятели, които са дали положителни отговори на въпроса.

„Ще определяме местоположението въз основа на това, какво сте въвели в профила си, града, от който използвате интернет връзка, или функцията Nearby Friends, ако сте я активирали", казват от компанията.

Социалната мрежа е решила да предложи тази функция заради  разрушителните събития в Япония от 2011 година, когато от цунами и земетресение пострадаха над 12 500 души.  По-късно инженерите на Facebook забелязали, че в първите минути след дадено бедствие активността в социалната мрежа се повишава и хората търсят информация за и от своите близки.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още