Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Поне 60 фирми в България произвеждат електронни игри

Няма недостиг на кадри, в тази индустрия те се създават от процеса, твърди Габриел Добрев, съосновател на Haemimont Games

гледано: 1541   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Поне 60 са по-големите компании в България, които са активни в гейминг индустрията и произвеждат игри, въпреки че няма официални данни за това, каза в предаването UpDate на Bloomberg TV Bulgaria Габриел Добрев, съосновател и главен изпълнителен директор на Haemimont Games.

„Именно това искаме да променим с GameDevs – да съберем информация за цялата индустрия и да направим нещо като нейна визитка - колко хора се занимават с това, колко компании са...“, каза още Добрев.

По думите му именно това е един от правилните пътища за развитието на България, защото де факто няма никакво ограничение за растежа, „имаме потенциала да растем, колкото имаме сили". 

Още по темата

Според Добрев всъщност за този бранш е нужен само човешкия капитал, който в България не липсва. „Кадрите в тази индустрия се създават от процеса. Колкото повече компании се занимават с това, толкова повече хора намират място и започват да работят в тях и се развиват в тази посока. В България има достатъчно хора, които поне имат желание да се занимават с тази дейност“, поясни още основателят на компанията, производител на хитовата игра Tzar: The Burden of the Crown. По думите му и разликата в заплатите в бранша между България и Запада не е особено голяма.

Добрев коментира и българския пазар, който почти липсва заради сериозно изразения проблем с пиратството. По думите му никоя компания не може да намери реализация само на нашия пазар, но обикновено игрите се правят за глобалните пазари, а за малките, сред които и българския, дори не се превеждат.

„Но игрите имат леко магичен компонент. Целта не е играта да отговаря на определени специфики, а трябва да е забавна. За съжаление, никой не може да каже какво трябва да се направи, за да бъде една игра забавна.  Затова не става дума за чист аутсорсинг и в игрите няма такова нещо като чист аутсорсинг. Основната идея и логика няма как да бъдат формализирани и аутсорснати. По-скоро говорим за създаване на екипи, които имат идея как се правят игри, какво ги прави забавни и могат да се справят с тази задача, което е абсолютно нетривиален процес“, поясни още Добрев.

Той е на мнение, че и вторият опит за налагане на виртуалната реалност- този от последните няколко години, няма да е успешен. Но въпреки това е оптимист, че тази технология ще пробие и именно игрите ще са първите, които ще я наложат.

Следете UpDate и във Facebook.

Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (7)

0
 
2
 
7
khao до: redcretin
преди 1 месец
Няма профилна снимка
поизхвърли съ ... чак 20 години, точно 4 докато излезе делта форс :) пък и Волфенщайн 3Д беше преди дуум :)
0
 
12
 
6
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Одавна не бях влизал тук. Преди коментираха умни хора, после почна да има умни хора и kpeтeни, после умните хора почнаха да коментират все по-рядко, сега като гледам....
6
 
0
 
5
redcretin до: khao
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Това че е сделал 1 игра е добре, останалото е плява - както вече казах.
И Джон Ромеро направи Дуум навремето, ама после 20 години беше на върха на 3Д шутърите.
0
 
8
 
4
khao до: redcretin
преди 1 месец
Няма профилна снимка
да не говорим че и в Силикон вали много игри не се правят !
0
 
8
 
3
khao до: redcretin
преди 1 месец
Няма профилна снимка
тук се излагаш :):) доста добре сме позиционирани в тази индустрия .. право говори ФНМ, уважавай човека щото наистина направи добра игра на световно ниво

Още от Софтуер
Може ли създателят на Angry Birds да избегне съдбата на птиците додо?